تعاونی های خراسان رضوی سال گذشته 140 میلون دلار صادرات کالا به خارج از کشور داشته اند و رتبه اول تعاونی های مرز نشین کشور را کسب کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مدیر کل تعاون ،کار و امور اجتماعی خراسان رضوی در مراسم تجلیل از تعاونی های برتر استان گفت : سال گذشته 210 شرکت تعاونی در خراسان رضوی تشکیل شد و 23 میلیارد تومان از صندوق اعتبار ملی و 152 میلیارد تومان به صورت مضاربه ای برای تعاونی های استان تسهیلات در نظر گرفته شد.

محمود احمدی گفت :بیش از 13 هزار تعاونی در استان خراسان وجود دارد که هفت هزار و 703 تعاونی فعال است و باید تکلیف تعاونی های غیر فعال مشخص شود.

وی افزود : 75 تعاونی در استان به صورت نمونه کشوری فعالیت می کنند و در پنج ماهه اول امسال خراسان رضوی رتبه نخست ثبت تعاونی ها را در کشور به دست آورد.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت : آن چیزی که مورد تاکید شهید بهشتی برای تشکیل و توسعه تعاونی ها بود هرگز در کشور ایجاد نشد و اگر محقق می شد تحول بزرگی در بخش تعاونی ها در کشور ایجاد می شد.

محمد مهدی مروج الشریعه گفت : موفق ترین تعاونی های موجود در کشور تعاونی های مسکن بودند که بارز ترین جلوه مشارکت مردمی را رقم زدند.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.