همدان؛

ضرورت توجه به ظرفیت های اقتصادی کوچک در جامعه

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان بر ضرورت توجه به ظرفیت های اقتصادی کوچک در جامعه تأکید کرد.

ضرورت توجه به ظرفیت های اقتصادی کوچک در جامعهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ آیت اله غیاث الدین طه محمدی در دیدار با تعاونگران استان با اشاره به ریشه قرآنی تعاون و نگاه ویژه مکتب اسلام به موضوع کار جمعی و گروهی گفت: در قرآن کریم به دو نوع تعاون یکی همکاری در جهت کار خیر و پسندیده ودیگری جلوگیری از همکاری در جهت ظلم وحق کشی و جنگ و خونریزی تاکید شده است.

وی تاکید کرد: در قرآن کریم در موضوع تعاون بر کارهای بزرگ وعام المنفعه که برکات مادی ومعنوی زیادی برای مردم داشته باشد تاکید کرده است.

محمدی یکی از فلسفه های تشکیل تعاون را استفاده از ظرفیت های مردمی و سرمایه های خرد افراد جامعه دانست و تاکید کرد: ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی در گرو توجه به بخش تعاون و استفاده از ظرفیت های اقتصادی کوچک در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه همدان در ادامه با تاکید بر اینکه تعاون یک کار ارزشمند و خدمات رسان به مردم است وجود آن را ضرورت دانست و گفت: تعاونی از جمله بهترین عبادات است که اثار و برکات مادی و معنوی آن می تواند شامل هم مسلمانان وهم غیر مسلمانان بشود.
آیت الله محمدی با برشمردن نقش محوری تعاونی ها در اقتصاد کشور بر ضرورت نظارت بر آنان تاکید کرد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان هم با تاکید بر نقش تعاونی های در توسعه و تحقق اقتصاد مقاومتی و ضرورت توسعه و ترویج کار دسته جمعی گفت: کیفیت بخشیدن به فعالیت های تعاونی های موجود از اولویت های مهم این بخش است.

توصیفیان ادامه داد: هم اکنون هزار و290 تعاونی در بخش های صنعتی، خدمات کشاورزی، مسکن وعمران فعالیت دارند که باید فعالیت آنان کیفی و کارکرد انان در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی با رویکرد تولید واشتغال زائی باشد.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.