رئیس پلیس راه استان از افزایش سه برابری آمار کشته شدگان جاده ای آزاد راه همدان – ساوه خبر داد.

افزایش سه برابری آمارکشته شدگان استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رضا عزیزی با اشاره به اینکه 100 درصد سوانح فوتی این مسیر به دلیل خواب آلودگی رانندگان رخ داده است افزود: داده های آماری گویای افزایش 3.5 برابری فوت ناشی از سوانح جاده ای در آزاد راه همدان - ساوه در فصل تابستان امسال است.

وی با بیان اینکه  تابستان پارسال چهار نفر در آزاد راه همدان - ساوه جان باختند که این آمار نسبت به مشابه امسال به 15 نفر رسیده است بیان کرد :ظهر روز گذشته (یکشنبه) نیز یکدستگاه خودروی پراید که از مبدا تهران به سمت همدان در حال تردد بود در 500 متری آزاد راه واژگون شد، که در این سانحه یک نفر فوت و یک سرنشین خودرو نیز مجروح شد که طبق بررسی های انجام شده علت بروز این سانحه رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی بوده است.

رییس پلیس راه استان همدان خاطر نشان کرد: شهریور ماه پارسال  یک نفر در سانحه جاده ای در این آزاد راه جان باخت در حالی که در 13 روز گذشته پنج نفر در این آزاد راه جان خود را از دست داده اند.

 عزیزی به عامل مهم بروز سانحه اشاره کرد وافزود: نبود سیستم روشنایی مناسب، پارکینگ، امکانات رفاهی، نمازخانه و یکنواختی مسیر آزاد راه همدان - ساوه از مهمترین عامل بروز سانحه فوتی است.

وی تاکید کرد: به منظور کاهش سوانح جاده ای علاوه بر فرهنگسازی باید جاده ها را به امکانات رفاهی مجهز کرده تا پس از استراحت در این اماکن سپس به مسیر خود ادامه دهند.

این مقام مسئول  با اشاره به اینکه آزاد راه همدان - ساوه به طول 200 کیلومتر یکی از پرترافیک ترین جاده های غرب کشور محسوب می شود ابراز کرد:  88 کیلومتر آن در استان همدان قرار دارد و بخش زیادی از ناوگان عمومی و شخصی از این مسیر تردد دارند.

انتهای پیام/ ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.