جشن بزرگ عید غدیر و همایش عقد اخوت با شیوخ و سران عشایردر شادگان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛نعمت اله آلبوغبیش معاون فرماندار شادگان امروز در جلسه ستاد هماهنگی برنامه های دهه امامت و ولایت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه منا  با اشاره به ضرورت تقویت بنیه اعتقادی و پیروی از اهل بیت(ع)، گفت: ضرورت تبیین، ترویج و اشاعه فرهنگ غنی غدیر و تبیین مقام و فضایل حضرت علی(ع) در دهه ولایت و امامت  یک ضرورت همگانی است.

آلبوغبیش افزود: عید سعید غدیر مهمترین عید ما شیعیان محسوب می شود و باید در این ایام تمامی مراسم ها به بهترین شکل ممکن اجرا شود.

وی از برگزاری همایش عقد اخوت با شیوخ و سران عشایر این شهرستان در دهه ولایت و امامت خبر داد و گفت: این همایش ۲۹ شهریور ماه جاری با محوریت عید غدیر خم و همچنین ولایت امیرالمومنین در سالن ابن سکیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار می‌شود.

معاون فرماندار شادگان همچنین بر لزوم همکاری کلیه ادارات و دستگاههای اجرایی جهت برگزاری پرشکوه برنامه های دهه ولایت و امامت در سطح شهرستان تاکید کرد و افزود: همه دستگاههای متولی نسبت به  آذین بندی، چراغانی و زیباسازی معابر و خیابانها و نصب بنر و پلاکارد در نقاط مختلف شهرستان اقدام کنند.

آلبوغبیش با بیان اینکه بیشتر برنامه های دهه ولایت و امامت در سطح مساجد شهرها و روستاهای تابعه شهرستان برگزار می شود، گفت: برگزاری جشن بزرگ عید غدیر خم، برگزاری گفتمان های دینی و مذهبی، پاسخگویی به شبهات دینی، برپایی ایستگاه های صلواتی، تکریم ایتام توسط نهادهای حمایتی و مسئولین شهرستان، مستندسازی و پوشش رسانه ای، راهپیمایی در روز عید غدیر، بازسازی واقعه غدیر و... از برنامه های شاخص و متمرکز ستاد دهه ولایت و امامت در شهرستان شادگان  خواهد بود.

دهه امامت و ولایت هر سال از دهم ذی‌الحجه  روز عید قربان آغاز شده و تا هجدهم ذی‌الحجه روز عید سعید غدیر خم ادامه دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.