کرمانشاه؛

ظرفیت خوب استان کرمانشاه در زمینه صادرات

نزدیکی به مرز و سابقه طولانی استان در تجارت باعث شده ظرفیت خوبی در صادرات داشته باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت:نزدیکی به مرز و سابقه طولانی این استان در امر تجارت باعث شده ظرفیت خوبی در زمینه صادرات داشته باشیم

رضا رحیمی گفت: 50 درصد صادرات ایران به عراق از مرزهای استان کرمانشاه انجام می‌شود و در صورت استفاده بهتر از این مزیت خواهیم توانست بخشی از مشکل اشتغال استان را مرتفع کنیم.

وی گفت:اقلیم مناسب، منابع آبی کافی و خاک حاصلخیز از ظرفیت‌های استان در این حوزه است، البته باید از این ظرفیت‌ها بهتر استفاده کرده و عملکرد در واحد سطح را افزایش دهیم.

رحیمی افزود: باید با استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری مانع هدررفت منابع آبی استان شویم. همچنین استفاده از بذور مرغوب می تواند تولیدات کشاورزی استان را افزایش قابل توجهی دهد که در این زمینه مراکز تحقیقات کشاورزی باید فعالتر عمل کنند.

معاون استانداری کرمانشاه اظهار کرد: در بخش کشاورزی باید بگونه‌ای کار کنیم که عملکردها افزایش یافته و ثروت بیشتری عاید کشاورزان شود.

وی به ظرفیت‌های استان در بخش صنعت نیز اشاره کرد و گفت: خصوصا در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی می‌توانیم به رشد خوبی دست یابیم که بخش کشاورزی نیز به این توسعه نیاز دارد.

رحیمی با بیان اینکه پروژه‌های بزرگی در استان شروع شده که آثارشان در آینده در توسعه استان مشخص خواهد شد، گفت: یکی از مهمترین این پروژه‌ها سامانه گرمسیری است که با عنایت ویژه مقام معظم رهبری با سرعت مناسبی در حال اجراست و تاکنون دو هزار میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.

وی افزود: بااجرای سامانه گرمسیری 50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آبی خواهد شد که می‌تواند تحولی در کشاورزی استان ایجاد کند.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار