قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثار گران گفت: علی‌رغم تمام تکنولوژی هایی که دشمن در جامعه ما گسترش داده است، انس با قرآن در جامعه به عنوان پدافندی برای مقابله با این امر قلمداد می‌شود.

انس با قرآن پدافندی برای مقابله با هجمه‌های دشمن استبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثار گران در دوازدهمین دوره مسابقات قرآن کریم که امروز (یکشنبه) در سالن شهید رسول‌زاده برگزار شد، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و شهدای  قاری قرآن در فاجعه منا، اظهار داشت:‌ امروز یکی از نیازهای جامعه ما انس با قرآن است و باید هرچه بیشتر با قرآن انس پیدا کنیم، چراکه موجب تغییر رفتار ما می‌شود.

وی افزود: علی‌رغم وجود تمام تکنولوژی‌هایی که دشمن در ایران گسترش داده است، ما باید به دفاع و پدافند در مقابل آن بپردازیم،در همین راستا یکی از ابزارها، انس با  قرآن است.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثار گران تصریح کرد: در این راستا انس با قرآن به عنوان ابزار حیاتی و اساسی جامعه ما محسوب می‌شود و انس به معنای همدم بودن و خو گرفتن با قرآن برای مقابله با تهاجم و دفاع از مرز‌های اعتقادی است.

انصاری اظهار داشت: با این منبع حیات‌بخش ( انس با  قرآن) قطعاً می‌توانیم بر هجمه‌‌ها و توطئه‌های دشمن غلبه یابیم و اگر بتوانیم به کمال انس با قرآن دست یابیم، شجاعانه برای مقابله با جنگ نرم عمل می‌کنیم، هدف ما در جامعه اسلامی تخلق به اخلاق قرآنی می‌شود.

وی با بیان اینکه‌ آموزش و یادگیری قرآن مقدمه انس با قرآن است افزود: این امر یکی از دارایی‌های ما قلمداد شده و موجب تغییر رفتار ما و قرآنی شدن جامعه می‌شود و متأسفانه در برخی از کشورهای مرتجع عربی تنها قسمتی از قرآن که برای آنها منافعی را داشته باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما قرآن مورد تأکید امام خمینی (ره) شامل تمام اجزای آن است.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثار گران با تأکید بر اینکه باید هرچه بیشتر با قرآن مأنوس شویم اظهار داشت: اولین فایده تلاوت قرآن سواد، دومین فایده آن خودسازی، سومین فایده آن ساختن جامعه، چهارمین فایده آن خدمت ارائه خدمات بهتر به جامعه و در نهایت مجددا کسب سواد است به این معنا که ابتدا و انتهای مسیر تلاوت قرآن به ثواب ختم می‌شود.

انصاری گفت: اداره کل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران باید به غیر از برگزاری همایش‌ها و مسابقات قرآنی در بخش روخوانی، روان خوانی و درک مفاهیم قرآنی اقدامات عملیاتی را انجام دهد.

گفتنی است، دوازدهمین دوره مسابقات قرآن کریم با حضور 286 نفر و با رشد 8و نیم درصدی نسبت به سال گذشته از کارمندان، همسران و فرزندان بنیاد شهید و امور ایثارگران در 3سطح بالای 18سال ، فرزندان زیر 18سال و همسران و کارکنان بنیاد شهید برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.