معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: مراقبت های اولیه بهداشتی توسط این وزارتخانه فراهم شده که مسئولیت بافت های فرسوده و ترمیم آنها برعهده وزارت راه وشهرسازی است .

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛علی اکبر سیاری معاون بهداشتی وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران مراسم امضای تفاهم‌نامه اجرای سند کنترل و پیشگیری بیماری‌های غیرواگیر و کاهش سوانح رانندگی بین وزارت بهداشت و راه اظهار کرد: برای کاهش، پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر سند ملی به تصویب رسیده و با توجه به اینکه میزان مرگ ناشی از حوادث رانندگی بالا بود، علاوه بر بیماری های غیرواگیر در این سند قرار دادیم. 

وی هدف از تفاهم نامه امضاشده با وزارت راه و شهرسازی را کاهش حوادث ترافیکی و ایجاد جامعه ایمن دانست و تصریح کرد: توانمندسازی مردم برای محافظت از حوادث و سوانح رانندگی، قوانین و مقررات، نظم اجتماعی، کاهش آسیب ها و حاشیه نشینی شهرها از موارد این تفاهم نامه است.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت با اشاره به سکونت 10 میلیون و 200 هزار نفر در 700 سکونتگاه غیررسمی در کشور بیان کرد: مراقبت های اولیه شهری توسط وزارت بهداشت فراهم شده که مسئولیت بافت های فرسوده و ترمیم آنها برعهده وزارت راه است که با برنامه مشترک بین این دو وزارتخانه شاهد کاهش آسیب های اجتماعی حوادث ترافیکی باشیم. 

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت موضوع اورژانس های بین راهی را از 15 سال پیش آغاز کرد، افزود: براساس این برنامه باید اورژانس در شهرها در کمتر از 8 دقیقه بر بالین مصدوم حضور داشته باشد  که این سیستم درجاده توسعه پیدا کرد و اورژانس 115به مناطق جاده ای و روستایی گسترش داده شد. 

کشاورزیان رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور نیز درباره تاثیر این تفاهم نامه بر کاهش آسیب های جاده ای اظهار کرد: حوادث رانندگی یکی از عوامل مرگ و میر در کشور است  که با تلاش دستگاه های مختلف در 10 سال گذشته، تلفات رانندگی از 28 هزار نفر در سال 85 به 16 هزار و 500 نفر در سال 94 کاهش داشته است. 

وی تصریح کرد: این سازمان علاوه بر فراهم کردن سخت افزار و تجهیز راه ها به دوربین ثبت تخلف سرعت، فعالیت هایی را برای آموزش افراد و شهروندان انجام داده است. 

رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور با اشاره به سهم 45 تا46 درصدی عابران و موتورسواران در تلفات جاده ای گفت: در مناطق مسکونی حاشیه راه ها پروژه های متعددی با توجه به امکانات وزارت بهداشت در قالب خانه های بهداشت در روستاها، تفاهم نامه ای را با معاونت بهداشتی این وزارتخانه امضا کردیم.

وی تصریح کرد: با امضای این تفاهم نامه همکاری های دوجانبه خانه بهداشت روستایی در سراسر کشور برای آموزش شهروندان، هموطنان روستایی  و کاهش تلفات جاده ای در این مناطق استفاده کنیم. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار