تفاهم‌نامه اجرای سند کنترل و پیشگیری بیماری‌های غیرواگیر و کاهش سوانح رانندگی بین وزرای بهداشت و راه به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست مشترک وزرای بهداشت و راه و شهرسازی و امضای تفاهم نامه همکاری بین این دو وزارتخانه که در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد : امضای این تفاهم نامه نوید سرعت بیشتر در کاهش آسیب ها، مرگ و میرها و معلولیت ها است که وزارت بهداشت از این اقدامات حمایت می کند. 
وی تصریح کرد : امیدواریم که این برنامه ها با حمایت های مجلس و دولت پیش رود.

در ادامه مراسم عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی  بیان کرد : بخش عمده ای از مشکلات به تحولات سریع شهرنشینی مربوط می شود که اصلاح آنها زمانبر است. 

وی با بیان اینکه تعداد یک و نیم خودرو در اوایل انقلاب اکنون به 17 میلیون افزایش یافته، اظهار کرد: در دهه 30 جمعیت شهرنشینی 6 میلیون نفر بوده که امروز با افزایش 9 برابری به بیش از 55 میلیون نفر رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه 28 درصد حوادث ترافیکی شهری منجر به مرگ می شود، تصریح کرد: با سرعت کنترل شده و ایمنی راه ها این آمار کاهش پیدا می کند که همکاری وزارت راه و بهداشت با روند نزولی تلفات رانندگی این موضوع را نشان می دهد. 

وی با اشاره به کاهش تلفات جاده ای در سه ماهه اول امسال گفت: با هماهنگی بین دستگاهی و سیستم کنترلی امیدواریم تا پایان سال به کاهش بیشتر حوادث جاده ای کمک کنیم. 

آخوندی مدیریت الترونیک و افزایش دوربین های کنترل سرعت را در کاهش حوادث جاده ای موثر دانست و تصریح کرد: تا به امروز تنها 240 دوربین ثبت سرعت در کشور داشتیم که 2100 دوربین به این تعداد افزوده می شود و طبق برنامه در هر 10 کیلومتر باید یک دوربین کنترل سرعت که سرعت متوسط را اندازه گیری می کند، نصب شده باشد. 

وی افزود: راهکار دیگر کاهش تصادف رانندگی، اقدامات سخت گیرانه برای صدور گواهینامه است که نیاز به حمایت مجلس و دولت دارد و باتوجه به جمعیت جوان کشور باید مقررات سختگیرانه علاوه بر جریمه نقدی فرد داشته باشیم. 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه به وسیله جرایم رانندگی به کاهش مرگ و میر کمک می کند، تصریح کرد: افزایش جرایم رانندگی را نباید با اقلام ضروری زندگی مقایسه کرد و جرایم رانندگی باید بازدارنده باشد. 

وی با اشاره به ارزیابی جاده های کشور توسط کمیسیون ملی راه ها گفت: از سال 94 جاده ها توسط شرکت های وزارتخانه ارزیابی می شوند که سیستم اطلاع رسانی 141 باعث دسترسی مردم به دوربین های جاده ها شده است. 

آخوندی تصریح کرد: نرخ کاهشی تلفات جاده ای خوب بوده که با تجدیدنظر در صدور گواهینامه و دوربین جاده ها می توانیم به کاهش بیشتر این مرگ و میرها کمک کنیم. 

گفتنی است، در این مراسم معاونان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس اورژانس کشور و معاونان وزیر راه و شهرسازی این دو وزیر را همراهی کردند. 

 در پایان این نشست، تفاهم‌نامه دیگری بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و معاون بهداشت وزیر بهداشت به امضاء کشاورزیان و سیاری رسید که مقرر شد وزارت بهداشت و معاونت بهداشت این وزارتخانه خانه‌های بهداشت روستایی را آماده‌سازی کنند تا با همکاری سازمان راهداری موضوع آموزش روستائیان در راستای کاهش سوانح رانندگی خصوصا سوانح رانندگی مربوط به عابران پیاده و موتورسواران انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار