رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: هم‌ اکنون ۷۰ درصد لوازم‌ التحریر موجود در بازار وارداتی است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: 70 درصد لوازم‌ التحریر موجود در بازار

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،حجت الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر با بیان این مطلب اظهار داشت:یکی از مشکلات کنونی در توزیع لوازم‌ التحریر واردات بیش از حد این اقلام از خارج از مرزهای کشور است که نیمی از آن نیز به صورت قاچاق وارد کشور می شود.

پژمانفر در ادامه افزود: برخی از این لوازم‌ التحریر وارداتی، منقوش به اشکال ناموزون و بدون محتوای فرهنگی بوده و نیاز است که وزارت فرهنگ و ارشاد به عنوان متولی این امر به صورت دقیق برای آن برنامه‌ ریزی کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه مصادیق فرهنگ غربی روی لوازم‌ التحریر دانش‌ آموزان ایرانی به‌ وفور یافت می‌ شود، خاطرنشان کرد: این موضوع می‌ تواند زمینه‌ ساز آسیب‌ های بسیار زیادی در آینده شود.

پژمانفر با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد حمایت از تولید ملی تصریح کرد: در بازه کنونی که اوج کار تولیدکنندگانی است که لوازم‌ التحریر تولید می‌کنند، ورود لوازم‌التحریر به صورت قاچاق جفای واقعی در حق آن‌ ها است.

وی ادامه داد: وزارت ارشاد باید نظارت کافی به‌ منظور واردنشدن لوازم‌ التحریر با نشانه های فرهنگی نامتعارف داشته باشد و برای این موضوع، ساز و کار دقیقی را در نظر گیرد.

انتهای پیام // ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.