با ایجاد اشتغال از سوی کمیته امداد امام خمینی استان گیلان سه هزار و 700 خانوار گیلانی به خودکفایی رسیدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گیلان با اعلام این خبر گفت: با حمایت کمیته امداد و همراهی بانک ها در پرداخت تسهیلات خوداشتغالی سه هزار و 700 خانوار از مددجویان استان گیلان به خوداتکایی شغلی رسیدند و از از چرخه حمایت کمیته امداد خارج شدند.

علیرضا محمدی افزود: در سال گذشته 4 هزار و 92طرح اشتغالزایی برای مددجویان گیلانی با پرداخت 61 میلیارد تومان اعتبار اختصاصی به اجرا درآمد که 40 درصد این طرح ها توسط زنان سرپرست خانوار و 60 درصد توسط مردان صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 22 هزار طرح اشتغال در سطح استان تحت نظارت کمیته امداد قرار دارند که پس از 5 تا 7 سال به اشتغال پایدار رسیده و مجریان این طرح ها از چرخه حمایت کمیته امداد خارج می شوند، اضافه کرد: امسال هم برای اشتغال 4 هزار نفر مبلغ 54 میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده است که امیدواریم تا پایان سال به تحقق 100 درصدی دست برسد.

محمدی به اجرای طرح استعدادیابی در زمینه اشتغال در گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: 62 هزار و 600 نفر در استان مستعد اشتغال هستند و از این میزان 24 هزار نفر واجد شرایط اشتغالزایی شناسایی شده اند که درصدد هستیم در کوتاه ترین زمان ممکن آموزش و تسهیلات لازم را در اختیار این افراد قرار دهیم.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه آموزش و مشاوره های شغلی از ارکان مهم برای رسیدن به اشتغال پایدار است، گفت: در سال گذشته مجریان 7 هزار و 851 مورد طرح در کمیته امداد گیلان از آموزش های لازم برای رسیدن به اشتغال پایدار بهره مند شدند.


انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.