آمارگيری سراسری زنبورستان های استان كرمان از سوم مهر ماه امسال آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، بنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد كشاورزی استان كرمان، علی باقری معاون بهبود تولیدات دامی سازمان گفت: آمارگیری از زنبورستانهای استان و به طور همزمان در سراسر كشور و به مدت شش روز از سوم لغایت هشتم مهرماه سالجاری با مشاركت تشكل های زنبور داری انجام می شود.

وی افزود: زنبورداران لازم است به مدیریت جهاد كشاورزی شهرستانها و تعاونی های زنبور داران مراجعه و فرم مربوطه را تكمیل كه آمارگیران با داشتن اطلاعات دقیق آمار گیری را انجام دهند.

وی با بیان اینكه هدف از این آمارگیری تعیین تعداد كلنی ها و میزان تولید عسل می باشد، افزود: برای دستیابی به اطلاعات دقیق، ضمن هماهنگی مدیریت جهاد كشاورزی شهرستانها و تعاونی زنبور داران استان، ترتیبی اتخاذ شده تا آمار مربوط به زنبور داران مهاجر كه طی مدت آمارگیری در استان مقصد مستقر می باشندتوسط مامورین آمار برداری استان مقصد ثبت و در آمار استان مبدا لحاظ شود.

در طول مدت آمارگیری، نقل و انتقال كلنی ها زنبور عسل ممنوع و هرگونه آمار برداری از كلنی های زنبور عسل در طول سال و خارج از زمان تعیین شده فاقد ارزش و اعتبار قانونی است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار