پیشرفته ترین مرکز تخصصی زایمان در شرق کشور، صبح امروز با حضور معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بیمارستان « مهر » گشایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، به دنبال گسترش طرح تحول نظام سلامت، این زایشگاه پیشرفته با بالاترین سطح استاندارد در بیمارستان «مهر» به بهره برداری رسید.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این بیمارستان از موفق ترین واحد های خصوصی است که در بخش کاهش سزارین و ترویج زایمان طبیعی اقدامات خوبی را انجام داده است.

محمد اسماعیل خیامی با اشاره به آمار افزایشی سزارین در کشور، خراسان رضوی را از استانهای پیشرو در کنترل این روند دانست و اظهار کرد: یکی از برنامه‌های نظام تحول سلامت توسعه و ترویج زایمان طبیعی است و در این چند سال به ویژه در بحث کاهش انجام زایمان‌های سزارین در سطح کشور و استان اقدامات خوبی انجام شده است.

وی از توسعه و بازسازی مراکز زایمان در بیمارستانهای دولتی و خصوصی خبر داد و افزود: در سطح استان، فضاهای زایمان در بیمارستان‌ها بازسازی، توسعه، تجهیز و استاندارد شده اند و به همین منظور نیز مرکز تخصصی بیمارستان مهر در هفته دولت افتتاح شد.

همچنین رییس بیمارستان مهر، با بیان اینکه ماهانه بیش از 300 زایمان در این بیمارستان انجام می شود، خاطر نشان کرد: این مرکز تخصصی به امکاناتی نظیر شیوه سنتی LDR مشتمل بر 8 تخت لیبر و3 اتاق LDR اتاق ایزوله، زایمان ایمن و زایمان در آب، زایمان بی درد مجهز است که نزدیک به 2میلیارد تومان هزینه صرف ساخت و تجهیز آن شده است.

غلامرضا فرودی با اعلام اینکه حدود 80 پزشک متخصص زنان و زایمان و 30 کادر پرستاری در این مرکز فعالند، گفت: زایشگاه بیمارستان مهر از سال 94موفق به ترویج زایمان طبیعی مطابق با استاندارد تعریف شده از سوی وزارت بهداشت و درمان شده است.

انتهای پیام// ر.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.