مدیرکل دفتر دفتر سلامت روان اجتماعی وزارت بهداشت گفت:۶۰درصد اختلالات روانی در دوران بارداری زایمان و شش سال اول زندگی افراد شکل میگیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛احمد حاجبی در حاشیه بازدید از طرح تحول سلامت روان در قوچان گفت: از اوایل سال 94 طرح بهداشت سلامت روان کلید خورد.این مدل از سه سطح ارائه خدمت پایه ، تخصصی و اقدام جامع تشکیل شده است.

وی گفت : این طرح در 6 ماه شکل گرفت اما خود ما با 12 سال تجربه به هیچ وجه ادعا نداریم که این یک مدل کامل است برای اجرای این طرح سه مرکز قوچان اسکو و بردسیر را درنظر گرفتیم .

مدیرکل دفتر دفتر سلامت روان اجتماعی وزارت بهداشت افزود:بر اساس شناختی که از دانشگاهها داشتیم دانشگاه علوم پزشکی مشهد همواره جزء دانشگاههای پیشرو بوده که روی پتانسیل های قوچان برای این طرح حساب باز کرد .

حاجبی با بیان اینکه یکی از امتیازات شهرستان قوچان تخصص روانپزشکی مدیر شبکه بهداشت آن است گفت: با توجه به اینکه در قوچان تخت تخصصی روانپزشکی نداشتیم برای اولین بار با تغییر کاربری در بیمارستان اصلی 10 تخت به این طرح اختصاص داده شد.

وی با اشاره به اینکه این برنامه در 5 ماه گذشته در قوچان شروع شد و این بازدید ارزیابی میزان پیشرفت آن است افزود:قبلا خدمات حوزه سلامت روان فقط مختص به بستری و درمان بود و کیفیت خدمات مناسب نبود در سالهای اخیر همزمان با تغییرات دنیا در بحث سلامت روان ایران نیز تغییرات چشمگیری داشت بیشتر به سمت جامع نگری رفت .

مدیرکل دفتر دفتر سلامت روان اجتماعی وزارت بهداشت گفت:علاوه بر ویزیت روانپزشکی مداخلات روانشناختی و پزشکی برای بیمارارن و خانواده ها هم انجام میشود.

حاجبی گفت: سطح خدمات باید به جایی برسد که نه تنها به سطح شدید بیماران روانی بلکه به سطح خفیف هم مثل افسردگی ها هم درمان شود.پیش زمینه این کار از سال 91 با تدوین سند ملی سلامت روان بوده است که در طول سه سال 46 درصد موفقیت داشته است .

مدیر کل دفتر سلامت اجتماعی از نیاز کشور به ۱۶هزار تخت تخصصی روانپزشکی خبر داد و گفت: تا پایان سال ۹۳ در دو بخش دولتی و خصوصی 8140 تخت داشتیم که عمدتا دربخش دولتی بود .اما در سال گذشته با تغییر کاربری هزار تخت جدید تخصصی روانپزشکی ایجاد شد.

انتهای پیام//ن.آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.