به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گاهی تغییرات و اتفاقات بزرگ از چیزهای ریز یا پیشپاافتادهای شروع میشود که حتی خودمان هم فکرش را نمیکنیم. چیزهایی که گاهی انقدر جلوی چشممان هستند که دیگر به چشم نمیآیند و عادتمان دادهاند که به ریزه کاریهای اطرافمان همیشه با یک دید ثابت نگاه کنیم. اما در کنار همه این روزمرگیها ، هستند آدمهایی که متفاوت نگاه کردن را خوب بلد هستند و میدانند که میشود حتی با کوچکترین وسایل روزمره در پیرامونشان اتفاقاتی با دامنهای وسیع خلق کرد. «محمد امامزاده» و دوستانش از همین آدمها هستند. آنها این روزها با جمعآوری سر رسیدهای دست نخورده برای بچههای محروم و بیبضاعت برای نیازمندان یک «حال خوب» ساختهاند. کافی است شما هم سری به قفسههای دور و برتان بیندازید و با سررسیدهای باطله عضوی از این کمپین بزرگ باشید.
یک سررسید،یک پست، یک کمپین «محمد امامزاده»شاید آغازگر کمپین جمعآوری سررسیدهای باطله باشد. او حالا خوشحال است از اینکه بعد از او گروههای دیگر، با اسمهایی متفاوت ،کمپینی با همین موضوع به راه انداختهاند و در پی جمعآوری سر رسیدهای باطله هستند. «همهچیز از زمانی شروع شد که با رفتن یکی از بچهها از شرکت، من سر میزش نشستم و دیدم که توی کمدش یک تعداد زیادی از این سر رسیدهای دستنخورده وجود دارد بعد یک لحظه به این فکر افتادم که خب این سررسیدها میتواند به درد بچههای نیازمند و محروم که با کمبود دفتر روبهرو هستند، بخورد.» این چیزی است که «محمد امامزاده» آن را به عنوان جرقه این ایده معرفی میکند برای همین تصمیم میگیرد که آن را در قالب یک پست در توییتر با مردم در میان بگذارد، همین اتفاق هم باعث میشود تا واکنشهای مثبت زیادی را از این طریق دریافت کند و در نهایت همه این ها به راهاندازی کمپینی ختم شود به نام«کمپین سررسیدهای باطله».
علاوه بر سررسید از کمکهای دیگر هم استقبال میکنیم یکی از نکات جالب توجه برای این کمپین این است که آنها با یک تیر دو نشان میزنند و علاوه بر جمعآوری سررسید، از کمکهای دیگری مثل لوازمالتحریر و اسباببازی هم استقبال میکنند. طبق صحبتهای«محمد امامزاده»میزان کمکهای جانبیای که به این کمپین فرستاده میشود چیزی از سر رسیدهای ارسالی کم ندارند و حتی تعدادشان از خود سررسیدها هم بیشتر است«خدا را شکر تا الان استقبال مردم خیلی خوب بوده و حتی کمکهایی که در کنار سررسیدها برای ما فرستاده میشود تعدادشان بیشتر است. مثلاً امروز یک خانم با ما تماس گرفت و گفت که میخواهد پَک کامل لوازمالتحریر را برای تحصیل ۱۰۰نفر فراهم کند.»
برای دریافت کمکها یک مکان ثابت داریم یکی از ویژگیهای کمپینهایی از این دست، این است که بعد از یک مدّت افراد تصمیم میگیرند با در نظر گرفتن یک روز در بخشی از شهر و در یک زمان مشخص، آدمها را برای دریافت کمکهایشان جمع کنند اما در این کمپین خبری از این گردهماییهای محلّی نیست« راستش در نظر گرفتن بخشی از شهر، نیاز به پیگیری برای گرفتن مجوز دارد و انجام همین کار به خودی خود زمان زیادی را میطلبد. برای همین ما هم تصمیم گرفتیم یک جای ثابت را در نظر بگیریم تا مردم کمکهایشان را برایمان بفرستند و ما هم همانجا کمکها را تفکیک کنیم و آن را برای افراد نیازمند بفرستیم.»
بچهها با این کار اعتماد به نفس میگیرند وقتی از چگونگی رسیدن این کمکها به افراد نیازمند میپرسیم «محمد امامزاده»برایمان از همکاری با خیریهای در کرج صحبت میکند«ما اوایل کمکهایمان را برای خیریهای در کرج میفرستادیم، آنها آدمهای نیازمند را میشناختند و کمکها را به دستشان میرساندند اما بعد از اینکه حجم کمکهایمان در آنجا اشباع شد، آدمهایی را پیدا کردیم که آنها در بخشهای مختلفی مثل شمال کشور در رفتوآمد بودند و مناطق محروم را شناسایی میکردند به دنبال همین موضوع ما هم تصمیم گرفتیم تا بخشی از این کمکها را به شهرهای دیگر در کشور هم بفرستیم تا جایی که در حال حاضر یکی از برنامههای بعدی ما این است که خودمان هم در این مناطق حاضر باشیم. چون وقتی این بچهها میبینند آدمهایی هستند که در شهری دیگر مثل تهران به فکرشان هستند و حتی به خاطرشان تا اینجا هم آمدهاند خوشحال میشوند و اعتماد به نفسشان بیشتر میشود.»
منبع: مهر
انتهای پیام/