در آخرین روز از نمایشگاه دست آورد های دولت یازدهم تفاهم نامه همکاری میان 6 سمن فعال در حوزه محیط زیست و شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان در محل غرفه این شرکت منعقد گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دانیال احمدی رییس اداره روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان بیان کرد: این تفاهم نامه در راستای ترویج مصرف بهینه آب شرب در روستاهای خوزستان میان این شرکت و شش سمن فعال در حوزه محیط زیست تفاهم نامه همکاری منعقد شد.

وی ادامه داد: عقد این تفاهم نامه همکاری به منظور استمرار فرهنگ سازی در روستاهای خوزستان برای ترویج مصرف بهینه آب شرب منعقد شده است.

احمدی افزود: سمن ها از ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی برای آموزش روستاییان برخوردار هستند، بنابراین استفاده از این سمن ها به دلیل اینکه از مردم تشکیل شده اند می تواند تاثیر بیشتری برای اقدامات فرهنگی داشته باشد.

رییس اداره روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان با اشاره به انعقاد این تفاهم نامه درپنج بند گفت: کمک به ترویج مصرف بهینه آب شرب در روستاهای استان خوزستان ، فرهنگسازی در زمینه حفاظت از منابع آبی زیرزمینی و سطحی، فرهنگسازی برای اصلاح الگوی مصرف آب خانوار روستایی، فرهنگسازی پرداخت به موقع قبوض آب بها توسط مشترکین و آموزش نحوه برخورد با مشترکین روستایی و شیوه ترویج مصرف بهینه آب شرب به آبداران تاسیسات آبرسانی شاغل در روستاها پنج بندی است که در این تفاهم نامه آمده است.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات شرکت آبفاروستایی خوزستان استفاده از آب شرب برای کشاورزی است که می توان با آموزش های مختلف اهالی روستاها را با شیوه های دیگر برای آبیاری زمین ها و باغها آشنا ساخت.

احمدی اذعان داشت: زنان، کودکان و دانش آموزان مدارس روستایی اولویت این طرح خواهند بود، چراکه تاثیرپذیری در این قشر بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگسازی مدت زمان طولانی نیاز دارد تا نتایج خود را نشان دهد، گفت: هرچند برای فرهنگسازی در موضوع های مختلف نیاز به استمرار و زمان زیاد وجود دارد، اما نتایج مستحکم و ادامه دار خواهد داشت.

احمدی با اشاره به مصرف بالای آب شرب توسط روستاهای ابتدایی خط انتقال گفت: بسیاری از مشکلات روستاهای خوزستان در زمینه تامین آب شرب با صرفه جویی توسط مشترکین قابل حل است. مصرف بالای آب شرب توسط روستاهای ابتدای خط انتقال موجب می شود تا روستاهای انتهای خط با افت فشار مواجه شوند، رفع این مشکل نیز از طریق سمن ها و با آموزش امکان پذیر است.

رییس اداره روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان ادامه داد: امیدواریم با همکاری این سمن ها که در صورت لزوم تعداد آنها افزایش خواهد یافت بتوان تاثیرات مثبت در زمینه صرفه جویی در مصرف آب را شاهد باشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.