به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مديركل راه آهن جنوب عبدالکریم درویش زاده اظهار کرد: زیرسازی و ابنیه فنی دوخطه اهواز - اندیمشک با اعتبار بيش از 2400 میلیارد ریال دارای پیشرفت فیزیکی 90 درصد است و 70 کیلومتر آن اکنون آماده ریل گذاری است و امیدواریم در روزهای آینده شاهد آغاز عملیات ریل گذاری آن باشیم.
وی افزود: پروژه دو خطه اهواز - بندر امام در حال حاضر به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیده است و تردد از این محور انجام می شود اما برای بهره برداری رسمی از آن، در انتظار حضور مسئولين وزارت راه و شهرسازی هستیم.
درویش زاده تصریح کرد: پروژه خط دوم نظامیه به میاندشت با اعتبار بيش از 600 ميليارد ریال در حال اجرا است و تاکنون 37 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امید می رود این پروژه نیز امسال تکمیل شود و به بهره برداری برسد.
وی گفت: همچنین احداث یکی از بزرگترین کارگاه های تعمیرات لوکوموتیو در خوزستان با اعتبار بيش از 220 میلیارد ریال در دست اجرا است.
درويش زاده تصريح كرد: زیرسازی و ساخت ابنیه فنی پروژه دوخطه نظامیه به میاندشت 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که این پروژه نیز تا پایان امسال یا تا خرداد سال آينده به همراه پروژه دوخطه اهواز - اندیمشک و کمربندی نظامیه به میاندشت به مرحله بهره برداری می وي ادامه داد: رسد.
وی با اشاره به مشارکت پتروشیمی و فرمانداری ماهشهر در انجام پروژه های راه آهن در ماهشهر عنوان کرد: روند ساخت ایستگاه جدید بندر ماهشهر به پایان رسیده است و به صورت آزمایشی به مناسبت هفته دولت به بهره برداری می رسد و برای ساخت آن با مشارکت پتروشیمی و فرمانداری ماهشهر حدود 160 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
درویش زاده بیان کرد: سامانه علائم الکتریکی C.T.C ( کنترل کننده) حد فاصل محور تهران - اهواز- بندر امام - خرمشهر نیز یکی از پروژه های بزرگ به شمار می رود که اکنون در حال اجرا بوده و برای آن 3000 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که 1000 ميليارد ریال آن در استان هزینه می شود.
وی با اشاره به احداث ساختمان مرکز کنترل ترافیک مرکز جنوب در اهواز گفت: کنترل تمام قطارهایی که در محور جنوب از تهران به اهواز و خرمشهر در رفت و آمد هستند، توسط این مرکز انجام مي شود. همچنین برای ساخت ایستگاه نظامیه حدود 200 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که این ایستگاه دارای هشت خط بوده و نقش توزیع کننده را دارد.
درویش زاده ادامه داد: برای اینکه قطارهای باری وارد اهواز نشوند، ایستگاهی در شمال ایستگاه اهواز ساخته شده و بارهایی که از بندر امام به ایستگاه میاندشت می آیند را از طریق کمربندی به ایستگاه نظامیه انتقال و از آنجا نیز به اندیمشک انتقال می دهند.
مدیرکل راه آهن جنوب با بیان اینکه محور جنوب حد فاصل درود تا اندیمشک بیش از 40 سال قدمت دارد، خاطرنشان کرد: بخشی از این محور فرسوده شده است که از دو سال پیش عملیات بازسازی آن آغاز و تنها 150 کیلومتر از آن باقی مانده است تا بازسازی این محور نیز به اتمام برسد.
انتهاي پیام/و