تشکیل 30 بنیاد حامیان علم و فناوری در دانشگاه‌ها / خیرین درخدمت ظرفیت سازی خوابگاه‌ها و تجهیز دانشگاه‌ها

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تشکیل 30 بنیاد حامیان علم و فناوری به منظور ظرفیت سازی برای خوابگاه‌ها و اقداماتی از این دست در دانشگاه‌ها خبر داد.

محمدفرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوانگفت: تجهیز و تعمیر خوابگاه‌های دانشجویی بعنوان یکی از اقدامات یکسال اخیر به طور جد پیگیری و بخش عمده ای از آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه باید برای کمبود ظرفیت خوابگاهی تمهیداتی اندیشیده شود، اظهار داشت: یکی از این اقدامات، رتبه بندی خوابگاهها (در پنج دسته) به منظورعادلانه سازی نرخ آنها و تخصیص اعتباراتی است که از محل درآمدهای صندوق رفاه برای تعمیر و بازسازی در نظر گرفته می شود.

فرهادی اعلام کرد: در رده پنجم رتبه بندی، حدود 56 خوابگاه نیاز جدی به بازسازی دارند که قطعا همه آنها تعمیر شده و به رتبه بالاتر ارتقا پیدا می کنند.

وزیر علوم با اشاره به تشکیل 30 بنیاد حامیان علم و فناوری در دانشگاهها بیان کرد: این بنیادها درواقع از جانب خیرین برای ظرفیت سازی خوابگاهها ، ساخت فضای رفاهی و آموزشی، تجهیز آزمایشگاهها، تامین هزینه تحصیل و بورسیه دانشجویان مستعد و نیازمند فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اقدامات دیگر صندوق رفاه دانشجویی عنوان کرد: انواع وام‌ها (مانند وام تحصیلی، ازدواج، مسکن، ضروری، ویژه استعدادهای درخشان یا دانشجویان روشن دل ، ویژه دکتری، حوادث مترقبه، زیارت عتبات و حج، مسکن متاهلی نخبگان و..) و بیمه های درمانی و تکمیلی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

فرهادی اظهار داشت: صدور کارتهای هوشمند بعنوان کارتی برای معرفی و انجام فعالیت دانشجویان (از قبیل هزینه خوراک درسلف سرویس و خرید کتاب) اقدام بسیار ارزشمند دیگر صندوق رفاه است که به نوعی پیشتازی در دولت الکترونیک محسوب می شود.

وی یادآور شد: طرح کارتهای هوشمند دانشجویی برای چند دانشگاه بصورت نمونه اجرا شده و امیدواریم که سراسری شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار