ارتقای رتبه علمی، مهمترین دستاورد دولت یازدهم در دانشگاه تهران است

رییس دانشگاه تهران ارتقای رتبه علمی این دانشگاه در سطح ملی و بین المللی را از مهمترین دستاوردهای فعالیت دولت یازدهم در این دانشگاه عنوان کرد.

محمود نیلی احمد آبادی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارش و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه تهران در زمره دانشگاه برتر کل کشور قرار گرفته است. 

وی ادامه داد: همچنین امسال دانشگاه تهران برای نخستین بار در نظام رتبه بندی بین المللی لایدن جزو دانشگاههای برتر دنیا قرار گرفت.

رییس دانشگاه تهران اساسی ترین دستاورد سه ساله دولت یازدهم در این دانشگاه را تدوین و تهیه برنامه راهبردی توسعه دانشگاه عنوان کرد و افزود: این برنامه در راستای ایجاد و تقویت زیر ساخت های علمی و فرهنگی دانشگاه انجام شد. 

وی توجه به زیرساخت های دانشگاه برای تقویت بنیه علمی را در این راستا خواند و افزود: به همین دلیل در ابتدای فعالیت دولت یازدهم، مدیریت دانشگاه  تهران  به بررسی جایگاه این دانشگاه، ظرفیت ها و آسیب شناسی آن پرداخت.

نیلی گفت: بر اساس این نقشه راه، مشخص شده است که جهت گیری دانشگاه به طرف کدام رشته ها باشد، در چه مواردی باید سرمایه گذاری کرد و در چه مواردی برنامه ها باید تغییر کند. 

 رییس دانشگاه تهران بیان داشت: اعضای هیات علمی باید به کار تولید علم و فعالیت های پژوهشی بپردازد اما در سال های گذشته این کار بیشتر به سمت کمی گرایی و بدون توجه به کیفیت لازم پیش رفته بود.

نیلی ادامه داد: دستورالعمل های ارتقای کارکنان در گذشته مانند اعضای هیات علمی بود که با توجه به برخی مسائل پیش آمده، دستور العمل جدیدی در دانشگاه تهران برای ارتقای رتبه، اعمال مدرک تحصیلی و تبدیل وضعیت آنها از حرفه ای به مهارتی تنظیم شد.

رییس دانشگاه تهران یادآورشد: این دانشگاه مذاکره های خوبی نیز با برخی از کشورهای همسایه برای پذیرش دانشجو داشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار