ارومیه؛

تشریح عملکرد معاونت ابتدایی آذربایجان غربی

معاون اموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اظهار داشت : شاخص جذب پوشش تحصیلی مقطع ابتدایی استان 99.60 درصد است که این درصد بالاتر از میانگین کشوری که است.

به گزارش   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، رقیه حسین پوراظهار کرد: نظر به اینکه دو شاخص مهم جهانی و ملی در اسناد بالا دستی، پوشش تحصیلی و کیفیت بخشی است ، معاونت آموزش ابتدایی استان نیز با الهام از این دو شاخص مهم و اثر گذار در جهت جذب پوشش تحصیلی حداکثری اقدام کرد.

وی گفت: نرخ جذب خالص و پوشش تحصیلی واقعی به ترتیب 99.53 و 99.60 درصد، درصد قبولی دوره ی ابتدایی (میانگین استان) 99.60 درصد، نرخ ارتقای کل دوره 97.72 درصد است ،: پوشش تحصیلی دوره پیش دبستانی یکساله بدون احتساب بهزیستی و سایر ارگان ها 43.53 درصد و پوشش تحصیلی تخصیص معلم برای تعداد 146 کلاس زیر پنج نفر از روستا های مرزی و صعب العبور و تعداد 9 کلاس با یک دانش آموز و با یک معلم بوده است. .

معاون اموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: همچنین در این راستا جذب و نگهداشت تعداد 700 نفر از کودکان بازمانده از تحصیل با همکاری اداره ثبت و احوال استان صورت پذیرفته است.

حسین پور اضافه کرد: در زمینه کیفیت بخشی نیز برنامه هایی چون تدوین برنامه راهبردی فراکنشی  با محوریت پروژه کیفیت بخشی پایه اول در سطح استان در پنج گروه (اولیای پایه اول - معلمان – دانش آموزان – مدیران و کارشناسان ) و طرح خیرین آموزشی، اجرای جشنواره ها، همایش ها و کار گاه های آموزشی در سطوح منطقه ای و استانی و کشوری، اجرای طرح راهبران برنامه درسی و کانون های اصلاحی ترمیمی ویژه دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری نیز در همین راستا به اجرا گذاشته شده است.

وی با اشاره به اجرای جشنواره جابر بن حیان اضافه کرد: این جشنواره در سه مرحله آموزشگاهی، منطقه ای و کشوری با حضور بیش از 132 هزار دانش آموز اجرا شد.

معاون اموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: تجهیز سه هزار و 200 کلاس چند پایه به فناوری های نوین در دوره ابتدایی به ویژه در پایه ششم و اجرای اولین جشنواره کشوری طراحی و ساخت آزمون های عملکردی با بیش از سه هزار آزمون در کشور از سایر کارهای این معاونت در یک سال گذشته است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.