جلسه ستاد شاهد منطقه سیلوانا با حضور رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه سیلوانا، ریس بنیادشهید و امور ايثارگران شهرستان ارومیه برگزار گرديد.

به گزارش   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، در این جلسه رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه سیلوانا، از شهدا به عنوان گنجینه هایی گرانبها و سندهای افتخاری نام برد که همگان بر سر سفره ایثار و جان فشانی آنان نشسته و آرامش و امنیّت جامعه مدیون رشادت های این عزیزان است.

عبدالرحمن نقشین با اشاره به اینکه برای ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت در اذهان مردم باید اقدامات خاص فرهنگی صورت بگیرد اظهار کرد : زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و تکریم از خانواده‌های آنان رسالت همه مسؤولان نظام است و همه نهادها، سازمان ها و مدیران باید در چارچوب معیارهای قانونی به نیازهای جامعه ایثارگری توجه و تکریم خانواده شهدا را مورد توجه قرار دهند.

وي در ادامه گزارشی از وضعیت تحصيلي دانش آموزان طرح پراکنده شاهد منطقه درنيمسال دوم ارائه داد و خواستار خدمت رساني بيشتر به اين عزيزان شد.

رئيس اداره بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان اروميه نيز درسخناني ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را وظیفه مهم عموم مردم خواند و اظهار کرد: بر همگان واجب است که در حد بضاعت خویش برای شناخت حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنند و آنچه که شایسته است در این صحنه به ظهور برسانند.

علي جعفري درادامه گفت : فرهنگ متعالی ایثار و شهادت، در زمره عالی ترین مفاهیم و والاترین ارزش هایی است که یک انسان متعهد می تواند به آن مقام دست یابد ایثار و شهادت یکی از غنی ترین گنجینه های فرهنگ اسلامی است که جلوه های اعجاب انگیز آن در طول سال های انقلاب و دفاع مقدس به روشنی آشکار شد و شگرف ترین و عظیم ترین صحنه های از خود گذشتگی انسان ها در آن تبلور یافت.

لازم به ذكر است؛پس از پايان جلسه، مسئولان با سه خانواده ي معظم شهداي روستاي لورزيني دیدار کردند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.