رئیس اداره اوقاف و امورخیریه تایباد از ثبت دومین وقف شهرستان باخرز در سال 95 خبر داد.

علی حدادی درگفتگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،افزود: واقف خیراندیش غلامحسین شاه چراغی درآمد یک ساعت آب و اراضی خود را جهت هزینه های مسجد امام جعفر صادق(ع) وقف کرد.

وی تصریح کرد: این موقوفه شامل یک ساعت آب و اراضی مزرعه و قنات سالار حسین واقع در شهرستان باخرز به ارزش 100 میلیون ریال است.

رئیس اداره اوقاف شهرستان تایباد گفت: از درآمدهای این موقوفه، براساس نیات واقف برای امور ذکرشده صرف می شود.

وی گفت: وقف فقط ساختن مدرسه و مسجد نیست بلکه باید برای برپا نگه داشتن مساجد هم هزینه کنیم، و این آرزو را دارم که بتوانم برای این امر بیشتر هزینه کنم.

حدادی با ابراز خرسندی ازثبت هشتمین وقف شهرستان تایباد و باخرز در سال95 افزود: توانستیم با تبلیغات سالم موضوع وقف را برای همشهریان عزیز مطرح کنیم و خیران محترم از این موضوع به خوبی استقبال کردند.

وی با اشاره ثبت 10 وقف در سال گذشته در شهرستان های تایباد و باخرز افزود: امسال نسبت به سال گذشته با توجه به گذشت پنج ماه از سال توانستیم تا کنون 8 وقف را ثبت کنیم و چند وقف دیگر در روند ثبت در سامانه موقوفات قرار گرفته است.

رئیس اداره اوقاف شهرستان تایباد گفت: نیات وقف های سال گذشته بیشتر مربوط به وقف زمین جهت احداث حسینیه و مسجد در شهرستان های باخرز و تایباد بوده است، در حالی که امسال توانستیم مواردی جهت هزینه های مساجد و حسینیه ها داشته باشیم.

یادآور می شود امورات وقفی و مدیریت و نظارت بر بقاع متبرکه شهرستان تایباد و باخرز بر عهده اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تایباد است.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.