برنامه‌های مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقه های سراسری قران کریم تشریح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم، فردا و پس فردا( نهم و دهم شهریور ماه) در محل سالن بعثت شهر کرمانشاه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام آیت عباسیان با بیان اینکه 1994 نفر در مرحله شهرستانی سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان کرمانشاه شرکت کرده‌اند، گفت: از این تعداد 208 نفر آنها به مرحله استانی مسابقات راه پیدا کرده‌اند که 90 نفر آنهارا برادران و 118 نفر را خواهران تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه نفرات برتر این مسابقات به مرحله کشوری سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که امسال قرار است در رشت برگزار شود راه پیدا خواهند کرد، گفت: سهمیه استان کرمانشاه برای مرحله کشوری این دوره از مسابقات در مجموع 12 نفر خواهد بود.

عباسیان با بیان اینکه مرحله شهرستان سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های معارف قرآن کریم، حفظ (پنج جزء، 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل)، ترتیل قرآن، تحقیق قرآن و اذان و دعاخوانی برگزار شد، گفت: مرحله استانی نیز در همه این رشته‌ها برگزار خواهد شد.

به گفته عباسیان حضور کاروان‌های قرآنی، برپایی نمایشگاه قرآنی و... از برنامه‌های حاشیه‌ای برگزاری مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قران کریم در کرمانشاه خواهد بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه با اشاره اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم از چهار سال گذشته در کشور، حضور بیش از یک میلیون نفر در کشور در این طرح را نوید بخش عنوان کرد و افزود: در استان کرمانشاه در مجموع و در طول چهار سال گذشته 32 هزار نفر در طرح تربیت حافظان شرکت کردند.

به گفته وی سهمیه استان کرمانشاه در سال جاری برای طرح تربیت حافظان بیش ازهشت هزارنفر می‌باشد.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، سراسری ، قرآن ، دوره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.