قزوین؛

پرورش بیش از دو هزار حافظ قرآن کریم

مدیر آموزش سازمان دارلقرآن کشوراز پرورش دو هزار و 263 حافظ قران کریم خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛مهدی نادی در همایش تخصصی حافظان قرآن کریم در قزوین گفت : به فرموده مقام معظم رهبری باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در کشور داشته باشیم که با استفاده از ظرفیت حافظان موجود در آینده نزدیک به این رقم خواهیم رسید.

وی افزود : مطالعات انجام شده حاکی از این است که بیش از ۷۰ درصد از حافظان قرآن کریم در کشور و ۷۵ درصد از حافظان قرآن کریم در قزوین را بانوان تشکیل می دهند و این آمار نشان از توجه بانوان به مسایل مذهبی و از طرفی میل و رغبت آن ها به حفظ قرآن کریم است.

مدیر آموزش سازمان دارلقرآن کشوربا بیان اینکه  برنامه ما ایجاد ۴۰۰ کلاس درس قرآن است  اضافه کرد : حافظان کنونی قرآن هر کدام می توانند برای خود یک کلاس درس داشته باشند و برای آموزش قرآن حتما نیاز به حفظ کل قرآن نیست حافظان قرآن باید هرمیزان که خود حفظ هستند را آموزش دهند.

وی ادامه داد: برگزاری کلاس های آموزشی برای حافظین کنونی میزان حفاظ را افزایش خواهد داد و از سوی دیگر نیز موجب تقویت و تثبیت جزوات حفظ شده برای حفاظ می شود.

نادی با اشاره به برگزاری آزمون های حفظ قرآن گفت :  با داشتن مدارک معتبر این آزمون میتوان معادل سازی دیپلم، فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و دکتری انجام داد.

مدیر آموزش سازمان دارالقرآن کشور خاطر نشان کرد: در ۱۱ سال گذشته بیش از ۵۲ هزار حافظ قرآن کریم در این آزمون شرکت کرده اند که فقط ۴ هزار و ۸۰۰ نفر از آنها موفق به دریافت گواهی نامه شدند.

نادی افزود: اگرچه تلاش ما بر سخت برگزار کردن این آزمون نیست اما استاندارهای مد نظر خود را رعایت کرده ایم و معتقدیم بخش قابل توجهی از مشکلات حفاظ در این آزمون ناشی از نبود حفظ جامع و توجه به همه ابعاد حفظ است.

وی تاکید کرد: با مطالعاتی که در این مورد به انجام رسیده است تا کنون بیشترین علت قبول نشدن حافظان در آزمون حفظ، نبود قدرت و توانمندی کافی و در نظر گرفتن معیار های آموزشی است.

مدیر آموزش سازمان دارالقرآن کشور هم چنین تاکید کرد: تقریبا نیمی از شرکت کنندگان در آزمون کتبی موفق به کسب نمره قبولی می شوند ولی در آزمون شفاهی مشکلات فراوانی مشاهده شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: پرورش ، حافظ ، قرآن ، بانوان ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار