رئیس جمهور کلمبیا: مردم به صلح پاسخ مثبت دهند

رئیس جمهور کلمبیا از مردم کشورش خواست به صلح پاسخ مثبت بدهند

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خوان مانوئل سانتوس، رئیس جمهور کلمبیا روز یکشنبه از مردم کشورش خواست در همه پرسی روز دوم اکتبر درباره توافق صلح با شبه نظامیان فارک به «آینده و صلح پاسخ مثبت بدهند».

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بوگوتا، سانتوس در راهپیمایی در بوگوتا، پایتخت کلمبیا که بنیاد همبستگی برای کلمبیا آن را برگزار کرده بود، گفت «به آینده و به صلح پاسخ مثبت بدهیم».

رئیس جمهور کلمبیا همچنین یادآور شد دوشنبه ساعت 12 نیمه شب «آغاز آتش بس دو جانبه قطعی» با گروه موسوم به نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا، فارک است که برای پایان دادن به 52 سال بحران با شبه نظامیان اصلی کشور که در سال 1964 چهار تشکیل شده، درباره آن توافق شده است.

سانتوس با «پوچ و بیهوده ارزیابی کردن» روریارویی ها در کلمبیا افزود «درباره آینده خود همبستگی داشته باشیم زیرا دیگر نمی خواهیم قربانی بدهیم، زیرا می خواهیم کشوری باشیم که دیگر از زخم های جنگ رنج نبریم».

رئیس جمهور کلمبیا در مصاحبه ای با روزنامه ال اسپکتادور (El Espectador) گفت معتقد است «پیروزی پاسخ مثبت (به آینده و صلح)، مهر تایید شهروندان برای دولت های بعدی خواهد بود».

سانتوس همچنین افزود همه پرسی مشروعیت لازم را به توافقنامه هایی که 24 اوت در پایان نزدیک به چهار سال مذاکره با فارک در هاوانا، پایتخت کوبا به دست آمده است، اعطا می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار