نخستین گام‌های عادی‌سازی روابط میان هاوانا-واشینگتن؛

اولین پرواز مسافربری میان کوبا و آمریکا پس از 50 سال

پس از سال‌ها اختلاف و درگیری، دو کشور کوبا و آمریکا در راستای بهبود روابط خود گام‌های بسیاری برداشته‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز؛ پرواز اولین هواپیمای مسافربری جت میان آمریکا و کوبا، روز چهارشنبه از "فورت لادردیل" در فلوریدا صورت خواهد گرفت. این موضوع گام بزرگی در بهبود روابط میان دو کشور رقیب قدیمی در زمان جنگ سرد خواهد بود.

از زمانی که یک شرکت هوایی آمریکایی پروازهای معمول برنامه ریزی شده به کوبا انجام داده، سال ها می گذرد. آخرین باری که مسافران از آمریکا به کوبا پرواز کردند، این اقدام با استفاده از هواپیماهای پروانه ای صورت گرفت.

شرکت هوایی جت بلو، مسئول انجام این پروازها، در زمینه آغاز بکار این مسیر هوایی تحقیقات بسیاری انجام داده است. چراکه پرواز روز چهارشنبه اولین پرواز یک شرکت هواپیمایی آمریکایی به کوبا در بیش از 50 سال گذشته است. قرار است آنتونی فاکس، وزیر حمل و نقل آمریکا، در این پرواز حضور داشته باشد. 

آغاز پروازهای میان آمریکا و کوبا، جدیدترین اقدامی است که در راستای بهبود روابط میان این کشورها صورت گرفته است. تاکنون سفارت های آنها دفاتر خود را بازگشایی کرده اند، سرویس های مستقیم ارسال نامه بازگشایی شده است و خطوط کشتیرانی سفرهای خود به کوبا را آغاز کرده اند.

اقدامات دیگر، مانند سرویس های انتقال مسافران با کشتی و ساخت یک کارخانه مونتاژ تراکتورهای آمریکایی، از سوی دولت آمریکا تصویب شده؛ اما از سوی دولت کوبا تاکنون متوقف شده اند.

تاکنون 6 شرکت هوایی مجوز فعالیت در کوبا را دریافت کرده اند؛ اما برنامه اولین سفر آن ها هنوز مشخص نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار