پلیس فتای خراسان جنوبی به کاربران چت روم ها هشدارداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت:چت در واقع محیطی مجازی است که افراد در آن می‌توانند با یکدیگر تبادل نظر کنند و برخی افراد نیز به نیات مختلف وارد چت‌روم‌ها می‌شوند.

سرهنگ حسینی افزود: درموارد بسیاری کلاهبرداران و شیادان در چت‌روم‌ها با نام‌ها و اطلاعات نادرست و جذاب اقدام به برقراری ارتباط با سایر کاربران می‌کنند و از این طریق دامی برای افراد ایجاد می کنند.

وی بااشاره به اینکه زوج‌یابی اینترنتی از جمله پدیده‌های جدید و در حال گسترش است گفت: جوانان به منظور آشنایی با همسر آینده خود وارد چت می‌شوند و شیادان از این راه سوء‌استفاده کرده و اطلاعات خصوصی آنان را بدست آورده و اقدام به اخاذی می‌کنند.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: استفاده بیش از حد از چت‌های اینترنتی نامناسب می‌تواند منجر به اختلالات روانی درازمدت در افراد شود زیرا هر قدر فاصله بین دنیای واقعی و تخیّلی افراد بیشتر شود، می‌تواند منجر به افسردگی و بروز اختلالات روانی در افراد شود.

سرهنگ حسینی به کاربران چت روم ها توصیه کرد به کسی که نمی شناسند هرگز اطلاعات ندهند، به محیط های چت به قصد همسریابی وارد نشوند، هرگز در چت‌هایشان کلمات زشت و خلاف شرع ننویسند و رمز ایمیل، وبلاگ و یا سایت خود را به کسی چت نکنند.

پلیس فتا از هموطنان درخواست کرد در صورت مواجهه با موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.irبخش تماس با ما، گزارش نمایند و هشدار های پلیس را جدی بگیرید.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.