عمليات اجرايی برداشت بندهای خاکی احداث شده بر روی زهکش های CMD حوزه کرخه و شاوور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مديرعامل شرکت بهره برداري از شبکه هاي آبياري کرخه و شاوور گفت: اين کار با هدف افزايش دبي عبوري آب و جلوگيري از ورود آب به زمين هاي کشاورزان انجام مي شود.

شاهين کوه بزن افزود: اين عمليات در سه جبهه کاري در محدوده پل برزگر تا هورالعظيم به منظور از بين بردن بندهاي خاکي که توسط پيمانکاران شرکت نفت(براي انتقال لوله هاي نفت) و يا ساير ايجادکنندگان موانع در محل هاي تقاطع با زهکشCMD احداث شده بود، انجام مي شود.

وي اظهار کرد: هشت دستگاه بيل مکانيکي بوم بلند، دو دستگاه بيل مکانيکي چرخ زنجيري بوم کوتاه، يک دستگاه لودر و پنج دستگاه کمپرسي، کار برداشت بندهاي خاکي احداث شده بر روي زهکشCMD کرخه را انجام مي دهند.

مديرعامل شرکت بهره‌برداري از شبکه‌هاي آبياري کرخه و شاوور عنوان کرد: زهکش‌ هاي CMDو EMD به طول 100 کيلومتر جهت جمع‌آوري و انتقال زهاب اراضي کشاورزي دشت آزادگان و هويزه و نيز کنترل سيلاب منطقه احداث شده است.

وي ادامه داد: عمليات جمع‌آوري بندهاي خاکي و رفع انسداد در منتهي اليه زهکشCMD به هورالعظيم، ضمن جلوگيري از توسعه، نشت و نفوذ آب به اراضي روستاهاي مجاور زهکش، در تامين آب تالاب هورالعظيم و بهبود وضعيت زيست محيطي منطقه موثراست.

به گفته کو بزن، به علت عريض بودن زهکش CMD، براي برداشت هر يک از اين بندها ابتدا نياز به خاکريزي و ساخت مسير دسترسي به بخش مياني زهکش و سپس خاکبرداري و رفع انسداد هر يک از اين بندها از بخش مياني به سمت سواحل زهکش بوده است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.