قزوین؛

کار نامه خوب قزوین در اقتصاد مقاومتی

معاون حقوقی رییس جمهور گفت: کارنامه استان قزوین در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی قابل قبول است.

کار نامه خوب قزوین در اقتصاد مقاومتی
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حجت الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور  در همایش ارمغان  اعتدال در قزوین افزود: در بررسی های انجام شده استان قزوین در زمینه برنامه های تحقق اقتصاد مقاومتی کارنامه قابل قبولی دارد.

معاون رییس جمهور همچنین با اشاره به اینکه تمام تلاش دولت خدمت به مردم است افزود: دولت توانست  تورم ۴۰ درصدی ، سال 91 را به 8 درصد امسال برساند .در کنار آن رکود منفی 8 را بع مثبت 4 برساند .
 
 حجه السلام انصاری در ادامه گفت:  تا سه سال قبل فقط برای مصرف  ۱۸ روز کشور  گندم در سیلوها ذخیره شده بود   ولی حالا این میزان به ۱۴ میلیون تن  افزایش یافته که با تلاش بعد از ۱۲ سال امسال توانستیم تولید این محصول استراتژیک را  به مرز خودکفایی برسانیم .

حجت الاسلام انصاری همچنین با اشاره به دریافت 400 میلیون دلار بلوکه شده کشور از دولت امریکا گفت:  یک میلیون و ۷۰۰ دلار هم به عنوان جریمه از دولت امریکا دریافت شد.

وی گریزی هم به رفت و آمد هیاتهای خارجی و سرمایه گذاری آنان در کشور زد و گفت : با تدبیر و برنامه ریزی مشخص مسولان ،  ۹۲ هیات خارجی به کشور سفر کرده اند و 62 تفاهم نامه همکاری با آنان امضا شده است.

معاون رییس جمهور افزود:  بیش از ۵ میلیارد دلار هم تا کنون در کشور سرمایه گذاری خارجی  شده است.

وی همچنین گفت: ۹۰ درصد نیاز مواد غذایی کشور در کشور تامین می شود و با اصلاح بذر و حرکت به سمت کشاورزی نوین هم اکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن شکر در کشور تولید شده بدون اینکه سطح زیر کشت چغندر زیاد شود .
 
حجه لاسلام انصاری با بیان اینکه امید به آینده ، نشاط سیاسی ، و حرکت به سمت تامین امنیت پایدار و تقویت ارزشهای دینی از اهداف نظام است گفت: کشور دیگر به دوران تحریک برنمی گردد.
 
معاون حقوقی رییس جمهور از  فعالیت ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور هم خبر داد و گفت باتوجه به صنعتی بودن استان قزوین می شود زمینه توسعه شرکت های دانش بنیان با حمایت های ارزی..ریالی و حقوقی فراهم کرد.
 
 حجت الاسلام انصاری رجایی را یک معلم و بزرگ و وارسته دانست که الگوی مسولان در خدمت گزاری هر چه بهتر به مردم است.
 
معاون حقوقی ریس جمهور در ادامه به دستاوردهای خارجی دولت اشاره کرد و افقزود: طی 18 ماه با منطق و برنامه ریزی دولت توانست تحریک های  ظالمانه ای که علیه کشورمان تصویب شده بود را بردارد و. در نهایت توانستیم ضمن حفظ حقوق هسته ای ملت ایران رسما ایران به باشگاه هسته ای بپیوندد.
 
حجه السلام انصاری در ادامه به حضور مستشاران ایرانی در کشور سوریه اشاره کرد و افزود: حضور مستشاری ایران در کشورهای همسایه با هدف حفظ تمامیت ارضی کشور است .
 
 همتی استاندار قزوین هم در این همایش گفت: پیش بینی می کنیم صادرات استان از ۴۳۰ میلیون دلار به یک میلیارد دلار افزایش یابد.
 
 همتی افزود:  میزان سرمایه گذاری خارجی از سال ۵۲ تا سه سال قبل ۵۲۶ میلیون دلار بود که این میزان پس از برجام  ۳۷۱ میلیون دلار است.
 
استاندار قزوین در ادامه به دستاوردهای دولت در بخش کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: تولید گندم استان از 18 هزار تن در ابتدای دولت هم اکنون به 250 هزار تن افزایش یافته است  
 
داود محمدی ، سیده حمیده زر آبادی نمایندگان مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی  و بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان  در مجلس شورای اسلامی  هم به ضرورت ایحاد اشتغال پایدار، تامین و رفع مشلات کم آبی استان، نوسازی و توسعه ماشین الات در واحدهای صنعتی ، حمایت از طرح شتابگر ملی بااشتغالزایی 7500 نفر، توزیع اعتبارات براساس سند امایش استان  و همچنین ارتقاء معیشت فرهنگیان تاکید کردند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.