رييس مركز كارآفريني و رشد دانشگاه كاشان از موفقیت اخذ گواهینامه دانش بنیان سه شركت مستقر در مركز رشد اين دانشگاه ویک شرکت دیگر تا پایان سال خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،داوود حسنعليان، در گفتگو با خبرنگاران گفت: این شرکت ها در زمینه های علوم فنی مهندسی، علوم پایه وانسانی فعالیت دارد.
وی، نقش موثر شرکت های دانش بنیان درتبديل علم به ثروت وتوسعه اقتصادي را تاکید کردو گفت:خلق تكنولوژي كه  بتواند محصول جديد توليد و به بازار روانه كند يكي از اصلي ترين اركان اقتصاد مقاومتي و از خروجی این شرکت هااست.
به گفته وی،شركت هاي دانش بنيان و همچنين واحدهاي فناور نقش اساسي و بسيار مهمي در ايجاد اشتغال ، عدم وابستگي به استخدام دولتي ، توسعه منطقه و كسب ثروت دارد.
رییس مرکز کارآفرینی ورشد دانشگاه کاشان گفت:شركت ها و مؤسسات دانش بنيان شركت يا مؤسسه خصوصي يا تعاوني است كه به منظور هم افزايي علم و ثروت، توسعه ي اقتصاد دانش محور، تحقق اهداف علمي و اقتصادي (شامل گسترش و كاربرد اختراع و نوآوري) و تجاري سازي نتايج تحقيق و توسعه (شامل طراحي و توليد كالا و خدمات) در حوزه ي فناوري هاي برتر و با ارزش افزوده ي فراوان، به ويژه در توليد نرم افزارهاي مربوط، تشكيل مي شود.
حسنعلیان، افزود: در حقيقت، يكي از راهكارهاي اساسي خودكفايي پايدار در محصولات استراتژيك، ارتقاي فناوري و افزايش بهره وري عوامل توليد از طريق دانش بنيان نمودن اقتصاد و توسعه شركت هاي دانش بنيان است.
وي به 25 شركت وهسته مستقر در مركز رشد دانشگاه اشاره كرد و گفت: از اين تعداد 6 شركت گواهينامه دانش بنيان را دريافت كردند.
به گفته وی،موسسات دانش بنيان ناشي از قراردادها و فعاليت هاي تحقيق و توسعه، تجاري سازي و توليد محصولات و خدمات دانش بنيان در حوزه فناوري هاي برتر و با ارزش افزوده فراوان توسط همان شركت ها و موسسات دانش بنيان به مدت 15سال پس از تاريخ صدور مجوز براي هر شركت يا موسسه دانش بنيان از ماليات موضوع ماده 105 قانون ماليات هاي مستقيم و از پرداخت عوارض، حقوق گمركي، سود بازرگاني و عوارض صادرات معاف است.
حسنعلیان، در ادامه با اشاره به راه اندازي خانه ديجيتال در مركز رشد دانشگاه کاشان افزود: كساني كه در فضاي مجازي بتوانند محصول جديد ارائه كنند مركز رشد هم از اين طرح ها حمايت مي كند.
وي با اشاره به اينكه منطقه كاشان ظرفيت بسيار بالايي به لحاظ توليد محصولات فرهنگي مبتني بر فرهنگ اصيل ايراني و اسلامي دارد گفت: صنعت ديجيتال در منطقه كاشان می تواند نقشي معادل نقش فرش كاشان كه توانسته يك برند جهاني و ملي ايجاد كند بوجود بياورد.
حسنعليان، لزوم حمايت مجموعه مديريت شهري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و كليه دست اندركاران فرهنگي و اقتصادي را تاکیدکرد و افزود: با تلفيق رشته هاي هم خانواده و يا همكاري رشته هاي توليد محتوا و  و شكلي مي توان برونداد بهتري ارايه كرد و اين موضوع طيف گسترده اي از رشته ها را در بر ميگيرد .
وی تصریح کرد:به عنوان مثال همكاري رشته هاي علوم انساني مثل  ادبيات و الهيات با كامپيوتر مي تواند صنعت عظيم فيلم سازي، كارتن و انيميشن  را تغذيه نمايد و ضمن ايجاد اشتغال در گسترش فرهنگ ايراني و اسلامي منشا اثر باشد  .
رييس مركز رشد دانشگاه كاشان كمبود فضارا از مشكلات اين مركز بيان كرد و گفت: با وجود 25 هسته و شركت مستقر در مركز تنها 16 اتاق وجود دارد كه ادامه فعاليت شركت ها را با مشكل مواجه مي سازد.
حسنعليان، با تاکید بر فعاليت جالب و قابل تقدير دانشكده فيزيك در ايجاد فناوري و تشكيل شركتهاي دانش بنيان دانشگاه کاشان گفت: تا پايان سال با ثبت 4 شركت 15 درصد اساتيد داراي شركت دانش بنيان مي شوند و اين نويد بخش تحول بزرگي در كيفيت با توجه به الهام بخشي تفكر كارافريني خواهد بود. 


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.