رییس مجلس نمایندگان مالزی برگسترش روابط همه جانبه با اصفهان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،امین حاج مولیا  در این  دیدار  با تاکید بر نقش و جایگاه ویژه، حساس و تاثیر گذار جمهوری اسلامی ایران در امنیت منطقه و جهان، بر ضرورت افزایش همکاری های همه جانبه بین دو کشور و مبادلات فرهنگی و تجاری با اصفهان تاکید کرد.
رییس مجلس نمایندگان مالزی با اشاره به ملاقات های خود با سیاستمداران ایران، گفت: افتخار می کنیم که  نخستین  سفیر زن ایران به مالزی اعزام شده است.
استاندار اصفهان هم  با اشاره به خواهر خواندگی اصفهان و کوآلالامپور، خواستار تعمیق مناسبات، افزایش ارتباطات و توسعه روابط همه جانبه بین اصفهان و این کشور شد.
رسول زرگرپور  با اشاره به ظرفیت های استان گفت: اصفهان در تولید برخی محصولات کشاورزی، شیر، تخم مرغ و مرغ در کشور جایگاه اول را دارد و در بخش صنعت نیز 70درصد فولاد، 50 درصد مصالح ساختمانی، 60درصد مصنوعات طلا و صنایع بزرگ هواپیما سازی در اصفهان تولید می شود و در مجموع 15 درصد تولید ناخالص ملی در این استان حاصل می شود.
مدیرارشد استان با اشاره به اینکه اصفهان جزء 10 شهر زیبای دنیا است، گفت: گردشگران از 86کشور جهان به این استان سفر می کنند و  در سه  سال گذشته تعداد گردشگران  در اصفهان سه برابر شده است.
استانداراصفهان با اشاره به ارتباط خوب و دوستانه ی ایران و مالزی، گفت‌: این روابط هر روز در حال توسعه است و مردم ایران و مالزی خود را برادر هم می دانند و در حال حاضر بسیاری از ایرانی ها در مالزی مشغول تحصیل هستند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.