رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همکاری های دو جانبه میان ایران و مالزی می تواند به اقتصاد فعال میان کشورهای اسلامی بینجامد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از دیدار با رئیس مجلس مالزی با حضوردر جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از حضور وی و هیئت همراهش گفت: مالزی یک کشور مهم میان کشورهای اسلامی است و ملت ایران اهمیت بسزایی برای این کشور قائلند. 

وی تصریح کرد: ما روابط دوستانه و برادرانه ای با یکدیگر داریم و طی مذاکراتی که امروز داشتیم در مورد گسترش روابط پارلمانی و اقتصادی در بخش های مختلف صحبت کردیم. 

لاریجانی تاکید کرد: پیشنهادات خوبی برای فعالیت های شرکت های مالزیایی در ایران مطرح شد که از آن استقبال خواهد شد. 

رئیس مجلس ادامه داد: هم چنین در مورد گسترش روابط دانشگاهی و فرهنگی با رئیس پارلمان مالزی نیز صحبت شد.

وی بیان داشت: بخشی از صحبت های ما در مورد مسائل منطقه ای و بحران های ان بود به ویژه جریان های تروریستی که در امنیت کشورهای اسلامی اخلال ایجاد کرده اند. 

لاریجانی با بیان اینکه دیدگاه های ما به یکدیگر نزدیک است خاطر نشان کرد: همکاری های همه جانبه میان دو کشور ایران و مالزی می تواند به اقتصاد فعال در کشورهای اسلامی بینجامد. 

امین حاج مولیا رئیس مجلس نمایندگان مالزی بعد از اظهارات لاریجانی ضمن تشکر از رئیس مجلس ایران به دلیل استقبال از وی و هیات همراهش گفت: ما در این دیدار طیف گسترده ای از مباحث را با یکدیگر مطرح کردیم. 

وی تصریح کرد: به ویژه در مورد موضوعات امنیتی منطقه و همکاری های اقتصادی کمک های خوبی شد. 

مولیا تصریح کرد: مالزی شناسایی کاملی در مورد نقش ایران  که در این منطقه از جهان ایفا می کند، دارد و از روی کار آمدن دولت جدید در ایران بسیار خوشحال است. 

رئیس مجلس مالزی در پایان خاطر نشان کرد: مطمئنا این فضا و دولت جدید در ایران فضای خوبی را برای تجارت میان دو کشور فراهم می کند. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار