رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: از800تا 1میلیون اثر تاریخی تنها 5درصد به ثبت ملی رسیده است.

کرمان به زودی میزبان200هزار گردشگرخارجی درسال خواهد بودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدسلطانی فردرجلسه ستاد اقتصادمقاومتی مشترک فعالان اقتصادی وگردشگری کرمان که در اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد اظهار کرد: ازمجموع آثار تاریخی ایران 100هزار اثرشناسایی و 21اثر به ثبت جهانی رسیده است.

وی افزود: آثار تاریخی ایران بسیار بکر وارزشمنداست که نمونه این آثارشهر سوخته در زابل است که تنها از 5درصد کاوش وباستان شناسی این اثرآثار بسیاری به دست آمده که یونسکو تصمیم به ثبت جهانی این منطقه گرفت.

وی اظهار کرد: در کاوش های این شهر که مشخص شده از 5هزار و200سال تا 4هزار سال قبل حیات در آن جریان داشته است نشانه های از چشم مصنوعی وجراحی چشم به دست آمده است که بسیار جالب توجه بوده است.

وی مدت اجرای کاوش کامل این منطقه را حداقل 140سال دانست وگفت: از 151هکتار وسعت این شهرتنها 7هکتارکاوش شده است.

معاون رئیس جمهور نیز با تاکید براینکه ذخایر موجود درموزه های ما از موجودی بانک مرکزی با ارزش تر است گفت:امروزه گردشگری ما تخصصی شده است و باید کارهای ویژه ای در حوزه های مختلف گردشگری انجام شود.

سلطانی فر اظهار کرد:خوشبختانه ایران هم اکنون جز 50کشور اول دنیا درجذب گردشگران خارجی است .

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور گفت:از جهت درآمدزایی گردشگری نیز با 7.5میلیارد دلار درآمد در سال قبل به رتبه 36جهان رسیده ایم.

وی با اشاره به اینکه کارهایی برای واگذاری اختیارات بیشتر به استانها در دست اقدام است ،تاکید کرد: در آینده نزدیک شاهد واگذاری اختیارات بیشتری از سازمان میراث فرهنگی به مدیران استانی خواهیم بود.

سلطانی فر با بیان اینکه 4شهر جهانی تبریز(قالی) اصفهان(صنایع دستی)مشهد (گوهرها) ولالجین شهر سفال ایران را در فهرست یونسکو داریم اظهار کرد: به زودی راهنمایان گردشگری ازبیش از 100کشور دنیا به ایران می آیند که قصد داریم تعدادی از این افراد را به کرمان نیز بفرستیم تا ظرفیت گردشگری این استان را از نزدیک ببینند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور ابراز کرد:استان کرمان به یکی از مقاصد گردشگری گردشگران دنیا تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: آمارها نشان میدهد تاپایان سال 91جمعیت گردشگران خارجی استان 7هزار نفر بوده است که امسال در5ماهه ابتدای سال 16هزارنفر بوده است.

سلطانی فر تاکید کرد: با توجه به تنوع اقلیمی و5اثر ثبت شده جهانی انتظار می رود کرمان باید منتظر 200هزار گردشگر در سال باشد.

وی از آمادگی میراث فرهنگی کشور برای اختصاص منابع تسهیلات برای خدمت رسانی به گردشگران خبرداد.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار