مديرعامل شرکت ملي حفاري ايران ، به حفاري و تکميل ۵۵۱ حلقه چاه هاي نفت و گاز به متراژ بيش از يک ميليون و ۸۰ هزار متر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،حيدر بهمني ، ناوگان شرکت موفق به حفاري و تکميل ۲۶۸ حلقه چاه هاي توسعه اي توصيفي، ۶ حلقه چاه اکتشافي و ۲۷۷ حلقه چاه تعميري شده است، اظهار کرد: اين شرکت در زمان حاضر با بهره گيري از ۷۵ دکل خشکي و دريايي، حدود ۷۰ درصد بازار حفاري کشور را در اختيار دارد.

بهمني به پيوستن پنج دکل حفاري خشکي سنگين در سه سال گذشته به ناوگان حفاري شرکت اشاره کرد و گفت: هم اينک بيش از ۲۰ درصد توان عملياتي شرکت ملي حفاري ايران در ميدان هاي مشترک مناطق خشکي و دريايي متمرکز است.

مديرعامل شرکت ملي حفاري ايران با اشاره به اتمام عمليات حفاري در فازهاي ۱۷ و ۱۸ طرح توسعه ميدان گازي پارس جنوبي، افزود: در زمان حاضر حفاري ۲۲ حلقه چاه در فاز ۱۴ اين ميدان با پيشرفت افزون بر ۷۰ درصد به صورت کليد در دست در مراحل اجرايي قرار دارد.

وي ادامه داد: همچنين اين شرکت در عمليات حفاري طرح توسعه ميدان نفتي آزادگان و ياران جنوبي و آذر مشارکت فعال دارد و بيش از ۶۰ حلقه چاه در اين ميادين به صورت (EPDS) شامل طراحي، مهندسي، اجرا، تامين کالا و مواد، ارائه خدمات جانبي ، حفر و تکميل مي کند.

بهمني اظهار کرد: توانايي ارائه خدمات جانبي همسو با عمليات حفاري توسط مديريت هاي خدمات ويژه، خدمات فني چاه و سيمان و انگيزش چاه، وجه تمايز اين شرکت در مقايسه با شرکت هاي بين المللي در صنعت حفاري محسوب مي شود.

مديرعامل شرکت ملي حفاري ايران بیان داشت: اين خدمات فني و تخصصي مشتمل بر ۲۰ نوع است که در سه سال گذشته ملي حفاري موفق به ثبت ۲۴ هزار و ۴۹۰ مورد خدمات جانبي در کارنامه عملکرد خود شد و سهم بسزايي در ارائه اين خدمات برعهده دارد.

وي به اقدام هاي شرکت ملي حفاري ايران در ارتباط با اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي اشاره و خاطرنشان کرد: با کاربست شيوه هاي نوين حفاري و تعامل با شرکت هاي متقاضي در سه سال گذشته، حفاري ۱۰۱ حلقه چاه نفت و گاز به مدت يک هزار و ۵۵۳ روز زودتر از برنامه تعيين شده از سوي کارفرما به پايان رسيد که اين موفقيت از نظر ترخيص دکل، توليدي شدن زودهنگام چاه و ارزش اقتصادي، داراي اهميت بالايي است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.