نایب رییس انجمن علوم پرتونگاری کرمانشاه گفت: تابش کم اشعه X هم می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان را افزایش دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛نسرین شرفی افزود: به همین دلیل افرادی که در محیط های رادیولوژی و رادیوتراپی فعالیت می کنند به هنگام استفاده از پرتو در اتاقی محافظت شده قرار می گیرند.

 
شرفی اظهار کرد: اما به هر حال محیط کار این افراد زیان آور است و به همین علت دستگاهی بر روی لباس و بدن آنها قرار می گیرد که میزان پرتویی که با فرد برخورد کرده را اندازه گیری می کند و درصورتی که زیاد باشد فرد تا مدتی از محل دور می‌شود.
 
وی با بیان اینکه تنها این مراکز خطرناک نیستند، کار در پتروشیمی ها و مراکز صنعتی دیگر نیز خطرات اینگونه پرتوها را دارد افزود:سرطان  یکی از بیماری‌های احتمالی در برخورد با پرتوها است در صورتی که این پرتوها به زنان در سن خاصی از بارداری تابانده شود، احتمال ناهنجاری های ژنتیکی و مادرزادی نیز برای جنین آنها به وجود خواهد آمد.

شرفی افزود: متاسفانه برخی بیماران اصرار به انجام رادیولوژی دارند و این در حالیست که این اشعه بسیار زیان آور است و در صورتی که پزشک قادر به تشخیص شکستگی یا موارد دیگر نباشد، باید توسط پزشک تجویز شود.
 
نایب رییس انجمن علوم پرتونگاری کرمانشاه در پایان اظهار کرد: در حال حاضر  210 نفر از کارشناسان رادیولوژی و رادیوتراپی و پزشکی هسته‌ای استان در این انجمن عضو  هستند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.