اهالی سینما و سینما‌دوستان هفته اول شهریور در سوگ یکی از 5 اسطوره پیشکسوت بازیگری ایران نشستند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اهالی سینما و سینما‌دوستان هفته اول شهریور در سوگ یکی از 5 اسطوره پیشکسوت بازیگری ایران نشستند.  

خلاصه ای از مهمترین اخبار سینمایی هفته را در ادامه می خوانید:


داوود رشیدی درگذشت


داوود رشیدی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران صبح امروز 5 شهریور ماه درگذشت. برخی هنرمندان و مسئولین فرهنگی همچون علیرضا تابش و علی دهکردی در منزل آن مرحوم حضور یافتند. قرار است پیکر آن مرحوم ساعت 9 صبح روز یکشنبه از مقابل تالار وحدت تشییع شود.
 

5 فیلم با موضوع منا در جشنواره فیلم مقاومت 

فاجعه منا بدون شک، یکی از تلخ‌ترین فجایع در سال‌های اخیر بود که در اثر بی‌کفایتی و بی‌تدبیری حکام سعودی به وقوع پیوست. هزاران تن از زائران خانه خدا بی‌گناه و مظلومانه به شهادت رسیدند. این فاجعه و در ادامه آن فضاسازی‌های شبکه‌های وابسته آل سعود به گونه‌ای رقم خورد تا ابعاد تلخ این فاجعه در اذهان عمومی جهانیان مخدوش یا پنهان بماند.
   
در همین ارتباط، پنج فیلم با موضوع منا در جشنواره فیلم مقاومت به نمایش در می آید. این پنج فیلم عبارتند از:

مستند «عروج بی‌خروش» به کارگردانی امیر مهریزدان و تهیه‌کنندگی مصطفی خیرپور 

«آقای سفیر» به کارگردانی ناصر نادری و تهیه‌کنندگی موسسه فرهنگی روایت فتح مستند

مستند «آنجا کربلا شد» به کارگردانی محسن جهانی و محسن عقیلی به تهیه‌کنندگی محسن جهانی 

پویانمایی «خیابان 204» به کارگردانی محمدامین امامی و تهیه‌کنندگی خانه طراحان انقلاب اسلامی 

نماهنگ «می‌کشیم» به کارگردانی سیدمهران علوی و تهیه‌کنندگی سازمان هنری رسانه‌ای اوج 

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با شعار «تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی» به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از 2 تا 9 مهرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.


اکبر عبدی به خارج از کشور رفت

اکبر عبدی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون پس از پشت سر گذاشتن دوره حاد بیماری و عمل جراحی و ترخیص از بیمارستان، طبق دستور پزشک در منزل و با بهبود حال جسمی و روحی برای ادامه دوره نقاهت و رسیدن به نقطه ایده‌آل جسمانی به خارج از کشور سفر کرده است.
 

پروین صفری رئیس انجمن طراحان فیلم سینمای ایران شد

شورای مرکزی انجمن طراحان فیلم سینمای ایران، در دومین جلسه خود نسبت به انتخاب رئیس، نایب رئیس و دیگر مسئولیت های انجمن رای گیری به عمل آورد که بر اساس آن، پروین صفری بار دیگر به عنوان رئیس و سخنگوی انجمن طراحان فیلم سینمای ایران، مجید لیلاجی به عنوان نایب رئیس، کیوان مقدم ( خزانه دار) ، فرامرز بادرامپور ( دبیر) ، رضا حاجی درویش (منشی) انتخاب شدند. در مجمع عمومی انجمن طراحان فیلم سینمای ایران سید احمد ساکت به عنوان بازرس اصلی انجمن انتخاب شده است.
 

صدور آخرین مجوزهای شبکه نمايش خانگی

در جلسه 24 مرداد شورای پروانه نمایش خانگی كه با حضور اكثريت اعضاء برگزار شد، با عرضه فیلم‌های «قربانی»  به تهيه كنندگي داوود قچاق و کارگردانی آزاده قچاق ، «فقط شاگرد اول» به تهيه كنندگي داوود قچاق و به کارگردانی آزاده قچاق و «آسپرین قسمت12» به تهيه كنندگي و کارگردانی فرهاد نجفی موافقت شد. همچنین با عرضه 7 عنوان فیلم خارجی و 2 عنوان فیلم مستند و آموزشی نيز موافقت به عمل آمد.  
 
 
واکنش حجت الله ایوبی به ممنوع الکاری چند سینماگر ایرانی

به دنبال انتشار خبری مبنی بر ممنوع الکاری چند تهیه‌کننده سینمایی به دلیل پخش تیزر سینمایی فیلم در حال اکران آن‌ها از شبکه ماهواره‌ای، حبیب ایل‌بیگی معاون اداره نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، فهرست سینماگران ممنوع‌الکار را منتشر کرد و مدیران سینمایی برای حل و فصل این مشکل مشغول رایزنی با مقامات دادستانی تهران شدند. 

در زمان انتشار خبر ممنوع‌الکار شدن تهیه‌کنندگان، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، با انتشار متنی، از پیگیری این مسئله خبرداد.

صبح روز بعد از انتشار خبر ممنوع الکاری، دادستان تهران این خبر را تکذیب کرد و مایه خرسندی سینماگران و مدیران شد.   
 
 
تازه‌های اکران

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به زمان اکران فیلم‌ «فروشنده» اظهار داشت: امیدواریم این فیلم از تاریخ مقرر (دهم شهریور) در سینماهای کشور اکران شود.
 
سخنگوی شورای صنفی نمایش اظهار داشت: فیلم‌هایی که از این پس می‌خواهند هم در گروه هنر و تجربه و هم نمایش عمومی، اکران شوند، باید حواله شورای صنفی نمایش را که در آن تعداد سالن قید شده، دریافت کنند.

 
مجوزهای صادر شده شورای نمایش خانگی

در جلسه 31 مرداد شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثر اعضا برگزار شد، با ساخت فیلم نامه های «ریحان» به تهیه کنندگی سید رضا محقق و کارگردانی هادی محقق و  «آینه شیطان» به تهیه کنندگی و کارگردانی فرید ولی زاده موافقت به عمل آمد.

همچنين در اين جلسه با ساخت یک عنوان فیلم مستند و دو عنوان فیلم کوتاه موافقت شد.


انتهای پیام/

       
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار