در پنج ماهه نخست امسال بیش از 64 هزار تولد در خراسان رضوی ثبت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ مدیرکل ثبت احوال استان خراسان رضوی گفت : 64 هزار و 836 مورد واقعه تولد با تفکیک 33 هزار و 131 نوزاد پسر و 31 هزار و 705 نوزاد دختر در 5 ماهه امسال در استان خراسان رضوی ثبت شده است.

سید حسین نیری با اشاره به نسبت جنسیت در هنگام تولد در استان افزود : نسبت جنسی در هنگام تولد 104/5می باشد که به ازای هر 100 دختر 105 پسر در استان خراسان رضوی متولد شده است.

وی گفت : میزان ولادت در استان خراسان رضوی 24/9و در کشور 20/2می باشد که به ازای هر هزار نفر جمعیت استان 24/9ولادت به ثبت می رسد که از میانگین کشوری بالاتر می باشیم.

مدیرکل ثبت احول خراسان رضوی با اشاره به میانگین نرخ رشد جمعیت در استان تصریح کرد : نرخ رشد جمعیت در استان 2 و در کشود1/6می باشد که در چهار ، پنج سال گذشته استان خراسان رضوی از میانگین کشوری پیشرو بوده است.

سید حسین نیری خاطرنشان کرد : در شهرستان تربت جام 2 هزار 943 واقعه تولد در پنج ماهه اول سال جاری به ثبت رسیده است که از این تعداد یکهزار و 449 نوزاد پسر و یکهزار و 494 نوزاد دختر می باشند.

وی گفت : نسبت جنسی هنگام ولادت در تربت جام 97 می باشد که به ازای هر 100 دختر 97 پسر در این شهرستان متولد شده است.

مدیرکل ثبت احول خراسان رضوی افزود : شهرستان تربت جام با نرخ رشد جمعیت 2/2 رتبه ششم در بین شهرستان های استان خراسان رضوی را دارد.

سید حسین نیری با اشاره به جمعیت زیادی از فاقدین شناسنامه و مشکوک تابعین گفت : افرادی در سطح استان و شهرستان های هستند که ادعای ایرانی بودند می کنند و فاقد شناسنامه می باشند آنها با ارائه مستنداتی برای ثبت ادعایشان در اداره ثبت احوال پرونده ای به نام پرونده فاقد سند سه جلی تشکیل می دهند و با تحقیقات جامعی از سوی مراجع مربوطه و شورای تامین هر شهرستان که متولی تأیید تابعیت افراد می باشند رأی صادر میشود.

وی گفت : افراد فاقد شناسنامه و مشکوک تابعین از سوی شورای تأمین با صدور رأی تأیید شده و ثبت احوال الزاما کار را انجام خواهد داد .

در ادامه مدیرکل ثبت احوال استان خراسان رضوی با اشاره به صدور شناسنامه مکانیزه افزود : صدور شناسنامه مکانیزه از سال 1389 در سطح استان شروع شده است و افرادی که به سن 15 سالگی می رسند شناسنامه پاسپورتی برای آنان صادر می شود.

سید حسین نیری گفت : شهروندانی که به هرنحوی شناسنامه آنها مفقود ، مستعمل و ناخوانا می باشد در اولویت صدور شناسنامه مکانیزه هستند.

وی خاطرنشان کرد : شهروندان در شهرستان های استان با مراجعه به ادارات ثبت احوال و در شهرستان مشهد با مراجعه به دفاتر پیشخوان می توانند برای صدور شناسنامه مکانیزه اقدام نمایند.

انتهای پیام//م.ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.