استاندار کرمانشاه گفت: طرح گرمسیری انقلابی در بخش کشاوری استان، با سرعت خوبی در حال اجراست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛اسدالله رازانی در جمع کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیع استان که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد ،گفت: تولیدات کشاورزی استان از چهار درصد مجموع تولیدات کشور تجاوز نمی کند و به دلیل غالب بودن اراضی دیم استان، عملکرد کشاورزی استان پایین است.

وی با بیان اینکه در توسعه باغ هاو گلخانه ها نیز وضعیت مناسبی نداریم، گفت: از یک میلیون و 600 هزار هکتار باغات کشور تنها 40 هزار هکتار آن مربوط به استان کرمانشاه است.  همچنین از حدود 10 هزار هکتار گلخانه کشور کمتر از 40 هکتار آن مربوط به استان کرمانشاه است، لذا طرح توسعه باغات و گلخانه های استان تدوین شده است.

استاندار کرمانشاه طرح گرمسیری را از پروژه های مهم استان برشمرد و با بیان اینکه این طرح می تواند کشاورزی استان را دچار جهش و انقلاب کند، گفت: سرعت اجرای این طرح مهم در این دولت بالا رفته و هم اکنون کار با سرعت خوبی در حال اجراست.

وی به دغدغه های استان در خصوص اجرای طرح گرمسیری اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه های ما میزان تخصیص آب از محل اجرای این طرح به استان است که با پیگیری انجام شده نوید خوبی داده‌اند و نیمی از دغدغه ما رفع شده است.

رازانی گفت: باید نظام بهره برداری مناسبی اتخاذ کنیم تا از منافع این طرح عظیم که با سرمایه گذاری سنگینی در حال انجام است، استفاده مناسبی صورت بگیرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.