آموزشگاه مادران باردار قبل از زایمان با حضور رئیس مرکز بهداشت و کارشناسان بهداشت خانواده راه اندازی شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، رئیس مرکز بهداشت گفت: با راه اندازی این کلاسها مادران باردار به مدت هشت جلسه از هفته بیستم بارداری با حضور یکی از اقوام خویش علاوه در خصوص آشنایی کامل از عوارض سزارین اموزشهای لازم را دریافت خواهد نمود.

صمدی افشارافزود: راه هایی برای کاهش درد زایمان وجود دارد تا مادرانی که به علت ترس از درد زایمان به سزارین روی می آورند بتوانند زایمان بدون دردی را داشته باشند که در این کلاسها آموزشهای لازم را طی خواهند نمود.

وی توصیه نمود: اگر زنان باردار پیاده روی کنند و در کلاسهای آموزشی زایمان طبیعی مانند زنان باردار در دیگر کشورها شرکت کنند آمادگی بیشتری برای زایمان طبیعی خواهند داشت و نیز برای داشتن زایمان طبیعی آرمش مهمترین اصل است، آرام بودن و تنفس درست کمک می کند که تمام ماهیچه های بدن شل شده و آرام شوند البته این کار نیازمند تمرین است، اما در حین زایمان به راحت تر کردن روند زایمان کمک می کند. زنان باردار باید آرام سازی و تنفس را تمرین کنند تا در زمان زایمان برایشان به صورت یک واکنش طبیعی در آید.

در ادامه خانم کرامت کارشناس مسئول بهداشت خانواده مرکز، اولین کلاس آموزشی برای ماردان باردار شرکت کننده را برگزار و آموزشهای لازم را ارائه نمود.

گفتنی است: بیش از صد میلیون ریال برای تجهیز این آموزشگاه هزینه صرف شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.