هشدار وزارت خارجه آمریکا درباره سفر شهروندانش به غزه

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای، شهروندانش را از سفر به غزه، به علت «اوضاع امنیتی پیچیده» در این منطقه برحذر داشت.

هشدار وزارت خارجه آمریکا درباره سفر شهروندانش به غزهبه گزارش گروه بین‌الملل باشکاه خبرنگاران جوان ، به نقل از پایگاه اینترنتی الاشرق الاوسط، وزارت خارجه آمریکا روز گذشته در بیانیه‌ای شهروندانش را از سفر به فلسطین اشغالی و غزه بر حذر داشت.

 همچنین در این بیانیه از آمریکایی‌هایی که هم اکنون در این مناطق هستند خواسته شده به محض باز شدن راه‌ها، به کشور خود بازگردند.

وزارت خارجه آمریکا اوضاع امنیتی را در فلسطین اشغالی پیچیده توصیف کرده و امکان بروز هرگونه تغییرات سریعی را بر اساس اتفاقات اخیر در این مناطق ممکن دانسته است.

 این بیانیه، وضع امنیتی داخلی غزه و مرزهای اطراف آن را ملتهب توصیف کرده و به افزایش درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و فلسطین از ابتدای اکتوبر 2015 اشاره کرده است.

از سوی دیگر، مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، اعلام کرد: آمریکا تصمیم رژیم صهیونیستی مبنی بر شهرک‌سازی در مرکز شهر الخلیل فلسطین را برنامه‌ای به شدت نگران‌کننده می‌داند.

وی افزود: آمریکا از گزارش‌های منتشر شده از تصمیم رژیم صهیونیستی مبنی بر احداث واحدهای مسکونی جدید در یکی از شهرک‌های خود در وسط شهر الخلیل در کرانه غربی اطلاع دارد.

تونر بر مخالفت قاطعانه آمریکا در خصوص هرگونه شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی تاکید کرد و این اقدامات را موجب برهم خوردن مسیر صلح در این منطقه اعلام کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین نسبت به تخریب‌های صورت گرفته در قدس و کرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار