یونان شمار آوارگان و مهاجران گرفتار در این کشور را 54 هزار نفر اعلام کرد.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری فرانسه ، یونان اعلام کرد تقریبا کار شمارش کل آوارگان و مهاجرانی را که پس از توافق اتحادیه اروپا با ترکیه در این کشور گرفتار شده اند به پایان رسانده و تعداد آنها 54 هزار نفر برآورد شده است.

پس از آنکه بخش پناهندگی یونان و کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد روند پیش ثبت نام را به پایان رساندند، یانیس موزالاس معاون وزیر سیاست مهاجرت یونان این آمار را اعلام کرد. 

موزالاس در کنفرانسی خبری گفت این عملیات امکان آن را فراهم کرد تا « کار نظم دهی به این هرج و مرج آغاز شود. »

پس از آنکه در ماه فوریه جاده بالکان که از طریق آن از سال 2015 بیش از یک میلیون آواره از یونان به کشورهای شمال اروپا می رفتند بسته شد، این هرج و مرج در یونان بوجود آمد. 

بر اساس آماری که موزالاس اعلام کرده است نزدیک به 11 هزار آواره و مهاجر از زمانی که توافقنامه اتحادیه اروپا-ترکیه در تاریخ 20 مارس به اجرا در آمد در جزایر یونانی باقی مانده اند. 

یک منبع دولت یونان اعلام کرد علاوه بر این تعداد، آمار نشان می دهد یونان باید در دراز مدت به کار بیش از 40 هزار آواره و مهاجر رسیدگی کند. 

روند پیش ثبت نام که از ماه ژوئن آغاز شده برای 27 هزار و 592 متقاضی پناهندگی صورت گرفته است که 43 درصد از آنها زن و 46 درصد زیر سن قانونی هستند. 

بیش از نیمی از این افراد ( 54 درصد )‌ سوری، ( 27 درصد ) افغان و 13 درصد عراقی هستند. 

موازلاس گفت : «‌ تقریبا 75 درصد از این تعداد می توانند مدعی پناهندگی در یونان یا در اتحادیه اروپا باشند. »


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار