افزایش بحث و جدل بر سر ممنوعیت پوشش روبنده در آلمان

با نزدیکی به انتخابات محلی در آلمان، بحث بر سر ممنوعیت پوشش روبنده در این کشور افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس 24 می گوید با توجه به نزدیکی انتخابات محلی در آلمان، اعلام موضوع ممنوعیت پوشش «روبنده» در برخی از اماکن از سوی وزارت کشور آلمان در این برهه جنبه سیاسی و نمادین دارد. باید دانست که این انتخابات در پس زمینه ای بسیار پرتنش برگزار می شود. 

خبرنگار شبکه فرانس24 افزود: چندین هفته است که این پیشنهاد موضوع بحث و جدلی شدید در آلمان است. در واقع چندین مسئول سیاسی محافظه کار  برای ممنوعیت عمومی حجاب کامل در این کشور تلاش می کنند. در روزهای اخیر بحث شدیدی پیرامون این مسئله در آلمان وجود داشته است.

وزیر کشور آلمان نیز هفته گذشته گفت؛ ممنوعیت کامل مغایر با قانون اساسی آلمان خواهد بود. در نتیجه آنچه امروز ارائه شد، نوعی مصالحه است. هدف از این طرح ممنوعیت نسبی رعایت حجاب کامل در اماکن عمومی است. اما در درون دولت متشکل از ائتلاف بزرگ جناح راست و چپ، به هیچ وجه همه با این پیشنهاد همراه و موافق نیستند. بسیاری از سوسیال دموکرات ها در روزهای اخیر و همین امروز صبح آشکارا نسبت به اجرای چنین ممنوعیتی حتی به صورت نسبی ابراز تردید کردند. آنان یادآور شدند ممنوعیت حجاب کامل به طور مثال در فرانسه نه تنها از هیچ حمله ای جلوگیری نکرده، بلکه مسئله ادغام مسلمانان را نیز در این کشور حل نکرده است.

این خبرنگار افزود: سیاست مهاجرتی آنگلا مرکل روز به روز با انتقادات زیادی روبرو می شود. آلمان همچنان تحت تاثیر حملات تروریستی ماه ژوئیه است. در نتیجه موضوع ادغام مهاجران در جامعه و تهدیدات تروریستی کاملاً بر کارزار تبلیغاتی سایه افکنده است. در نتیجه با این اقدام که از نظر نمادین بسیار قابل توجه است، محافظه کاران امیدوارند بتوانند از قدرت گیری جناح راست عوام گرای «آلترناتیو برای آلمان» جلوگیری کنند. این حزب ماه هاست ضد اسلام و مهاجران تبلیغ می کند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار