رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)گفت:‌ قالیباف به دنبال خرید ساختمان سوهانک بود اما به دلایل مختلف نتوانستیم با یکدیگر معامله کنیم.

به گزار ش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در دویست و هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر پس از اظهارات اعضای شورای شهر درباره کمیته امداد با تأکید بر اینکه هدف این نهاد هماهنگ بودن با دولت، مجلس، شهرداری و شوراست، اظهار داشت: اعتقاد راسخ دارم و به همین دلیل به شما اطمینان می‌دهم که با مدیریت شهری هیچ گونه اختلافی ندارم.

وی با بیان اینکه معتقدم شهر ریشه آسیب‌های اجتماعی است، افزود: اینکه چرا فقر ایجاد می‌شود دلیل آن مشخص است چرا که امروزه مسائلی مانند تورم، رکود اقتصادی، قاچاق و دیگر مشکلات اجتماعی باعث ایجاد فقر و افزایش آن بر جامعه شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به ساماندهی املاک کمیته امداد امام خمینی(ره)، افزود: هر گونه مطلبی در راستای ملک و املاک دارید مطرح کنید بدون شک آن را اعلام و بررسی خواهم کرد.

فتاح با بیان اینکه تا به امروز به درخواست‌های شهرداری تهران پاسخ مثبت داده‌ام، تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکنون مشکلات زیادی از شهرداری تهران را حل کرده است.

وی با تاکید بر اینکه تا کنون توانسته‌ایم مشکل مددجویان تهرانی را حل کنیم گفت: اگر شهرداری تهران به ما زمین و مجوز ساخت بدهد ما آن را با هزینه‌ها خود می‌سازیم تا بتوانیم مشکل بسیاری از بی‌خانمان‌های تحت پوشش کمیته امداد را حل کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه ساختمان کمیته امداد از سوهانک به ساختمانی در میدان آزادی منتقل شده است تصریح کرد: قالیباف به دنبال خرید ساختمان سوهانک بود اما به دلایل مختلف نتوانستیم با یکدیگر معامله کنیم به همین دلیل ساختمان را با دولت معامله کردیم.

فتاح در ادامه با بیان اینکه افراد نیازمند می‌توانند با سامانه 7355 مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند، تأکید کرد:‌ هدف کمیته امداد ایجاد اشتغال است و در همین راستا سال گذشته 1400میلیارد تومان وام اشتغال از دولت دریافت و به 130هزار نیازمند پرداخت شد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر  200هزار یتیم تحت پوشش کمیته امداد خمینی (ره) قرار دارند، گفت: هر کدام از این یتیمان 5پنج حامی دارند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: در کل کشور حامیان زیادی داریم که به کل نقاط کشور برای رفع نیاز محرومان کمک می‌کنند.

وی با اشاره به تحت پوشش قرار دادن 35 هزار خانواده زندانی، افزود:‌ بدون تردید اگر افراد دیگری به ما معرفی شوند بر اساس روابط و قوانین از آنها حمایت خواهیم کرد.

فتاح با بیان اینکه برای رفع نیاز برخی از مددجویان شهرداری قسمتی از مترو را برای فروش تولیدات آنها در اختیار کمیته امداد(ره) قرار داده است، تاکید کرد:‌ به دنبال آن هستیم که بستر‌هایی برای افزایش اشتغال‌زایی مددجویان فراهم کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه مستمری کمتر از 53هزار تومان در ماه نداریم گفت:‌ این مستمری برای 4میلیون مددجو پرداخت می‌شود و همچنین مابقی اعتبارات کمیته‌ امداد صرف هزینه درمان، بیمه تأمین اجتماعی، ازدواج و... می‌شود.

وی با تاکید براینکه با تمام رسیدگی‌ها در خدماتی که ارائه داده‌ایم هنوز در رسیدگی به موضوعات مددجویان ناکام هستیم، تصریح کرد:‌ در تلاش هستیم مددجویان را از تحت پوشش خارج کرده و کاری کنیم تا آنها روی پای خود بایستند.

فتاح با بیان اینکه سال گذشته 42میلیارد پول از صندوق‌های صدقات در تهران پول جمع‌آوری کرده‌ایم، گفت:‌ 280میلیارد تومان پول از کل صندوق‌های سال گذشته جمع‌آوری شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار