رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: نباید کمیته امداد بناهای تاریخی را با هدف کسب منافع اقتصادی تخریب کند.

بناهای تاریخی نباید با هدف کسب منافع اقتصادی تخریب شوند/ کمیته امداد بنگاه اقتصادی نیست
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد حکیمی پور رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در دویست و هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر با اشاره به صحبت های فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار داشت: در حال حاضر تعدادی از اماکن تاریخی و میراثی در اختیار کمیته امداد قرار دارند، به همین دلیل برای جلوگیری از تخریب این بناهای ارزشمند درخواست می‌کنم که جلوی تخریب آنها را بگیریم.

وی با بیان اینکه بر اساس اساسنامه کمیته امداد امام خمینی (ره) مطرح شده که این نهاد اجتماعی با هویت دینی، مردمی، غیر انتفاعی و جهادی تاسیس شده است، افزود: کمیته امداد پیام آور فرهنگ ایثار، انفاق و نیکوکاری است و نباید به یک بنگاه اقتصادی تبدیل شود و بر هر عنوان و وسیله ای کسب درآمد کند.

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه املاکی که در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارد جزء بناهای میراثی، تاریخی و فرهنگی کشور است، گفت: باید در صیانت و حفظ بناهای که جزء سرمایه های ملی هستند تلاش و همچنین آنها را احیا کنیم.

حکیمی پور با بیان اینکه در سال‌های گذشته شاهد تخریب بناهای ارزشمند و تاریخی کشور بوده‌ایم، تاکید کرد: نباید به این بناها با رویکرد اقتصادی نگاه کنیم، به همین دلیل خواستار توقف این رویکرد اقتصادی هستیم.

وی در پایان با بیان اینکه اخیرا رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) با صدور یک بخش نامه از  فروش و خرید املاک دارای ارزش میراثی جلوگیری کرده‌اند، گفت: امیدواریم اقداماتی در این راستا انجام شود، چرا که جلوگیری از تخریب و فروش آنها به نفع شهر و شهروندان خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار