رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: خرمای تولیدی این منطقه به کشورهای آسیای میانه و اروپا صادر می‎شود.

صادرات خرمای جنوب کرمان به آسیای میانه و اروپابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران‌جوان از کرمان، سید یعقوب موسوی با اشاره به اینکه منطقه جنوب کرمان کانون تولید خرمای کیفی کشور است،افزود: سطح زیر کشت خرما در جنوب کرمان بیش از 35 هزار هکتاراست و پیش‎بینی می‎شود در سال جاری بیش از 200 هزار تن خرما از این سطح برداشت شود.

موسوی گفت: خرمای تولیدی این منطقه به کشورهای آسیای میانه «به ویژه روسیه و آذربایجان»، جنوب شرقی آسیا «چین، هندوستان و افغانستان» و همچنین کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپا صادر می‎شود.

وی با بر شمردن مزیت‎های اصلی خرمای جنوب استان کرمان عنوان کرد: این خرما کاملاً ارگانیک و بدون استفاده از هرگونه سموم شیمیایی تولید و ارقام مضافتی، کلوته، مرداسنگ، خنیزی را شامل می شود.

وی با بیان اینکه شهرستان رودبار دارای سطح زیر کشت بیش از 5 هزار هکتار خرما است، گفت: مقرر شده است در دولت یازدهم یک کارخانه بسیار بزرگ سورتینگ، بسته‎بندی و درجه‎بندی خرما همراه با سردخانه با استفاده از تسهیلات کم‎بهره در این شهرستان احداث شود.

وی با تأکید بر برندسازی برای خرمای جنوب کرمان اظهار داشت: همچنین مقرر شده است که یک هیئت تجاری روسی به زودی در جنوب کرمان حضور یابند و نسبت به صادرات این محصول به روسیه اقدام کنند.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار