مشهد؛

بهره برداری از پروژه های متعدد همزمان با هفته دولت در خراسان رضوی

هزار و ۱۵۷ پروژه به مبلغ 11845 میلیارد ریال در استان همزمان با هفته ی دولت به بهره برداری می رسد.

بهره برداری از پروژه های متعدد همزمان با هفته دولتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،استاندارخراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: امسال 1157 پروژه با اعتبار بالغ بر 11845 میلیارد ریال معادل 1185 میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.
علیرضا رشیدیان افزود:در افتتاح این پروژه ها 66 دستگاه و 49 شهرداری همکاری میکنند و ازین تعداد پروژه 133 پروژه ملی با اعتبار 187 میلیارد تومان ،598 پروژه استانی با اعتبار 127میلیارد تومان ،31پروژه ملی استانی با اعتبار 7/11میلیارد تومان ،395 پروژه با اعتبار 859 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.
وی افزود: در بین ادارات کل، راه و شهرسازی استان با 292 میلیارد تومان بیشترین اعتبار را به خود اختصاص داده است.
رشیدیان گفت:در حوزه جاده خراسان رضوی رکورد داره بیش از  357 کیلومتر مرمت راه ها بوده است.
وی تصریح کرد: از لحاظ تعداد پروژه نیز جهاد کشاورزی خراسان رضوی با 143 پروژه بالاترین تعداد را در بین ادارات استان دارا می باشد.
استاندار خراسان رضوی گفت: مشهد با 355 میلیارد تومان بیشترین اعتبار را در شهرستان ها دارد و نیشابور نیز با 120 پروژه بالاترین تعداد را به خود اختصاص داده است.
رشیدیان افزود: مهمترین پروژه های قابل افتتاح در این هفته در حوزه ی صنعت و معدن شامل کارخانه تولید پنجره های پیش ساخته ساختمانی، کارخانه تولید ورق فشرده چوبی، کارخانه تولید انواع دارو، کارخانه تولید مس سولفیدی، کارخانه تولید یراق آلات و نیز کارخانه تولید ماسه و پودر سیلیسی به تعداد  22 پروژه با اعتبار 239 میلیارد تومان می باشد.
وی گفت: در حوزه ی مسکن مهر چهار هزار و 959 پروژه ی مسکن مهر با اعتبار 221 میلیارد تومان در شهرهای بالای 25 هزار نفر استان، شهر جدید گلبهار و بینالود تحویل متقاضیان خواهد شد که هزار و 300 مورد آن در گلبهار است.
 استاندار خراسان رضوی افزود: 44 پروژه در حوزه ی آب و فاضلاب و احداث تصفیه خانه با اعتباری بالغ بر 131 میلیارد تومان در این هفته به بهره برداری می رسد.  
رشیدیان تصریح کرد: 117 میلیارد تومان اعتبار برای 26 پروژه ی احداث کنارگذر، بهسازی و آسفالت راههای روستایی اختصاص یافته است.
وی گفت:  عملیات اجرایی مرتبط با جهاد کشاورزی  در پروژه های آبیاری تحت فشار ، احداث استخر ذخیره و لوله گذاری، مرغداری، گاوداری شیری، استخر پرورش ماهی و گلخانه به تعداد 143 پروژه  با اعتبار هزینه شده 110 میلیارد تومان از جمله مهمترین پروژه ها می باشد.
استاندار خراسان رضوی گفت: پروژه های اصلاح و توسعه معابر شهری، بهبود محیط شهری، ایمن سازی شهرها در شهرداری های سطح استان به جز شهرداری مشهد، 191 پروژه با اعتبار 65  میلیارد تومان  از دیگر پروژه ها است.
 رشیدیان افزود:  اجرای ساختمان های اورژانس، خانه بهداشت ، توسعه فضای اداری و احداث دانشکده در سطح استان به تعداد 66 پروژه با اعتبار 59.5 میلیارد تومان در هفته ی دولت سال جاری افتتاح می شود.
وی از احداث و نیز بازسازی  56 مدرسه در سطح استان با اعتبار 33.2 میلیارد تومان به عنوان مهمترین پروژه ها در این حوزه افزود: عملیات احداث و اصلاح شبکه ی توزیع برق، پست برق و افزایش ظرفیت آنها به تعداد 16 پروژه با اعتبار 17.8 میلیارد تومان از دیگر پروژه ها است.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: عملیات مجتمع های آبرسانی روستایی به تعداد 35 پروژه و اعتبار 11.9 میلیارد تومان، تهیه طرح های هادی روستایی به تعداد 14 پروژه با اعتبار 5.7 میلیارد تومان، پروژه های مرتبط با کمیته امداد مشتمل بر طرح های مقاوم سازی روستایی و مسکن به تعداد 130 طرح با اعتبار 4.6 میلیارد تومان و  ساماندهی گلزار شهدا به تعداد 9 پروژه با اعتبار 306 میلیون می باشد.
انتهای پیام//ه.ج



 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.