یاسوج؛

افزایش کشت دانه های روغنی کلزا

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کشت دانه های روغنی کلزا در این استان به 10 برابر سال گذشته افزایش می یابد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ شهرام عسکری با اشاره به این که کشت دانه های روغنی کلزا در 2 هزار هکتار از زمین های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در هفته اول شهریور آغار می شود، افزود: میزان کشت این محصول در سال قبل 200هکتار بود.

وی با اشاره به وارد شدن بخش عمده ای از این محصول از خارج از کشور تصریح کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، دولت حمایت های ویژه ای برای توسعه کشت محصول دانه های روغنی کلزا دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پرداخت تسهیلات بلاعوض 50 درصد تامین دستگاه های ریزکارنده کشت، افزایش تعهدهای بیمه ای از 9میلیون ریال به 15 میلیون ریال در هر هکتار و خرید تضمینی این محصول از جمله حمایت های دولت برای افزایش تولید دانه های روغنی کلزا است.

عسکری پرداخت یارانه بذر، تسهیلات کم بهره بانکی برای توسعه کشت و تدارک به موقع انجام کشت از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای افزایش کمی و کیفی محصول دانه های روغنی کلزا است.

وی گفت: عملیات کشت دانه های روغنی کلزا در مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد در شهریور و مناطق گرمسیری در مهر امسال انجام خواهد شد.

عسکری بیان کرد: هم اکنون 19 تن بذر دانه های روغنی برای توزیع بین کشاورزان آماده شده است.

270 هزار هکتار زمین کشاورزی در این استان وجود دارد.

بهره برداران کهگیلویه و بویراحمد سالانه 800 هزار تن محصول کشاورزی تولید می کنند.



انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.