نماینده مردم طرقبه به لایحه اصلاحیه بودجه سال 95، انتقاد کرد.

اصلاحیه لایحه بودجه 95 مغایر با قانون اساسی است/ دولت به دنبال چاپ پول بدون پشتوانه است
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد دهقانی نماینده طرقبه طی اخطاری با استناد به ماده 31 قانون اساسی درباره لایحه یک فوریتی اصلاح قانون بودجه سال 95 در مجلس گفت: آنچه که در حال حاضر در دستور کار مجلس قرار دارد با اصول متعدد قانون اساسی مغایر است و همه اقتصاددانان می‌دانند بودجه سالیانه باید به طور شفاف بررسی شود.

وی در ادامه خطاب به لاریجانی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم 75 هزار میلیارد تومان در بودجه اصلاحیه ایجاد کنیم چرا که این مسئله با اصول 52 و 53 قانون بودجه مغایرت دارد.

این نماینده مجلس تأکید کرد: از هیأت رئیسه مجلس تقاضا داریم با توجه به مواردی که سابق بر این درباره بودجه سالیانه کشور تجربه شده است، جلوی این موضوع را بگیرند چرا که دولت در حال حاضر به دنبال چاپ پول بدون پشتوانه است و مجلس باید متوجه این موضوع باشد.

دهقانی در ادامه گفت: بنده هنوز نمی‌دانم دیوان محاسبات چطور می‌خواهد به این پول هنگفت رسیدگی کند.

نماینده مردم طرقبه تصریح کرد: اینکه یک جا 75 هزار میلیارد تومان را در اختیار دولت بگذاریم و متوجه دریافت و پرداخت آن نباشیم، امر نامطلوبی است.

علی لاریجانی در واکنش به تذکر دهقانی گفت: برخی مطالب اصلاحیه لایحه بودجه سال 95 روشن است و بنده مواردی نمی‌بینم که مخالف قانون اساسی باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار