سخنگوی دولت گفت: هیچ یک از طرح‌ها و تصمیمات گذشته تا به این اندازه باعث افزایش رشد اقتصاد و اشتغال نبوده است.

به گزارش خبرنگار  مجلس  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سخنگوی دولت در صحن علنی امروز مجلس (سه‌شنبه 2 شهریورماه) با اشاره به لایحه اصلاحیه قانون بودجه 95 گفت: آنچه که امروز تقدیم شما شد حاصل کار مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات در یک همکاری و کار کارشناسی بود که شما آن را تصویب کردید.

وی ادامه داد: امروز همه شما نمایندگان در یک عبارتِ کلی، اقدام و عمل را نسبت به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از دولت مطالبه می‌فرمایید. در فاصله کوتاهی که در محضر شما در مجلس بودم شما از تأخیر در پرداخت مطالبات کشاورزان عزیز و گرانقدر گندم‌ کار گلایه داشتید و تأکید می‌کردید که ما نسبت به پرداخت مطالبات گندم کاران اقدام کنیم.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: یادداشت‌هایی را که به حقیر منعکس کردید از مطالبات پیمانکاران در طرح‌های عمرانی، و اظهار نگرانی داشته‌اید می‌دانم که با حجم قابل توجهی از مراجعات جوانان مواجه هستید که نیاز به شغل دارند و همه شما خوب می‌دانید که این 19 هزار استخدامی که در سالجاری قرار است انجام شود مشکل اشتغال جوانان را حل نمی‌کند بنابراین باید فرصت‌های شغلی ازطریق فعال شدن واحدهای تولیدی که اکنون نیمه تمام هستند انجام شود.

وی اظهار داشت: این تصمیم امروز شما کمک می‌کند که ما ابتدا بتوانیم با رفع مشکلاتی که نظام بانکی دارد از مسیر قانونی نسبت به تأمین مطالبات آنها و نهایتا توانا کردن آنها به اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی در اقصی نقاط کشور اقدام کنیم این تصمیم امروز شما به ما کمک می‌کند که بتوانیم در مدت کوتاهی تمامی مطالبات گندم کاران را پرداخت کنیم و به پیمانکاران که وام‌های روستایی را با رقم‌های کوچک به روستاییان پرداخت می‌کنند تا کارهای بزرگی را انجام دهند، دولت به انها کمک خواهد کرد.

سخنگوی دولت با اشاره به تصمیم اخیر مجلس گفت: مصوبه شما باعث می‌شود که بیمارستان‌های مختلف درپذیرش مراجعین و بیماران به جهت بدهی‌های انباشته‌ای که آنها به سازمان بیمه سلامت داشتند و این بیمه نسبت به تهیه مطالبات بیمارستان‌ها و بخش درمانی نمیتوانست عمل کند، این مصوبه اجازه کمک دولت به بیمارستان‌ها را صادر کرد.

وی درادامه خاطر نشان کرد: بنده بارها توفیق مشاهده ارائه لوایح مختلف از سوی دولت به مجلس بوده‌ام اما اکنون شهادت می‌دهم  هیچ یک از طرح‌ها و تصمیمات گذشته تا به این اندازه باعث افزایش رشد اقتصاد، اشتغال نبوده چرا که نگرانی‌های پیمانکاران در طرح‌های عمرانی را رفع کرده و باعث امیدوار شدن و جبران زحمات کشاورزان می‌شود، همانطر که شما بیش از همه نگران آنها هستید.

 نوبخت با بیان اینکه این مصوبه فرصتی را برای دولت فراهم می‌آورد تا به جبران بدهی‌ها بپردازد در پایان تصریح کرد: در واقع این مصوبه اتمام حجتی بر ما و شماست امیدواریم شاهد رونق در طرح‌های تولیدی، عمرانی و  بخش کشاورزی در جهت رفع نگرانی‌ها باشیم که به شما از سوی مردم منتقل می‌شود، از رأی مثبت و کمکی که شما به دولت برای انجام خدماتش کردید سپاسگزارم.


انتهای پیام/

 

برچسب ها: مجلس ، نوبخت ، تصویب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار