سارکوزی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه شرکت می‌کند

رئیس جمهور سابق فرانسه قصد دارد در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال آینده شرکت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، «نیکولا سارکوزی» رئیس جمهور سابق فرانسه امروز دوشنبه در صفحه فیس بوک خود از تصمیمش برای شرکت در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2017 میلادی خبر داده است.

سارکوزی در این پیام نوشته است: من تصمیم گرفته ام تا برای انتخابات ریاست جمهوری 2017 میلادی، نامزد شوم. احساس کردم که قدرت و توانایی لازم را برای هدایت این مبارزه در این شرایط سخت از تاریخ فرانسه، دارم.

انتظار می رود سارکوزی 61 ساله در راس ایده های حزبی تندرو در خصوص مهاجرت و امنیت در فرانسه که اخیرا هدف انفجارهای تروریستی بوده است، پا به میدان بگذارد.

سارکوزی باید ابتدا در انتخابات مقدماتی حزب راست گرای فرانسه، برنده شود و احتمالا با دشواری هایی روبه رو خواهد بود.

در حال حاضر، «آلن ژوپه» 71 ساله که در زمان ریاست جمهوری «ژاک شیراک» در دهه 1990 نخست وزیر بود، در نظرسنجی ها محبوبیت بالایی دارد. از رقیبان دیگر سارکوزی در حزب محافظه کار، نخست وزیر سابق خود سارکوزی، «فرانسوا فیون» است. سارکوزی در سال 2012 در دور دوم ریاست جمهوری خود در برابر فرانسوا اولاند از حزب سوسیالیست شکست خورد.

وی هنگام خروج از کاخ ریاست جمهوری الیزه گفته بود سیاست را رها خواهد کرد و به شیوه دیگری به کشورش خدمت می کند.

اما وی در سال 2014 بازگشت موفقیت آمیزی داشت و توانست ریاست حزب محافظه کار را به دست بیاورد.

سارکوزی افزود: تحت تاثیر «ناامیدی، خشم و آینده تاریک» که در بین فرانسوی ها شایع شده، تصمیم به بازگشت گرفته است. از آن موقع، نام حزب وی به «جمهوری خواهان» تغییر یافته است.

نام سارکوزی از سال 2010 در چندین پرونده حقوقی مرتبط با فساد و اعمال نفوذ، مطرح شده است اما هرگز بابت ارتکاب عمل خلاف، محاکمه نشده است.

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، قرار است سال آینده در دو دور، در ماه های آوریل و می برگزار شود. این رقابت تا ماه ژانویه، که حزب چپ گرا انتخابات مقدماتی خود را برگزار می کند، در معرض تغییرات خواهد بود.

در حال حاضر اولاند که محبوبیت بسیار کمی دارد، هنوز از تصمیم خود برای شرکت در انتخابات، صحبتی نکرده است.

همچنین «مارین لو پن،» رهبر حزب افراطی راست گرای جبهه ملی، نامزدی خود را برای انتخابات اعلام کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۰۱ شهريور ۱۳۹۵
ترامپ دوم اومد
آخرین اخبار