وزیر اقتصاد پیشین فرانسه و نامزد ریاست جمهوری این کشور عملکرد رییس جمهور فرانسه را زیر سئوال برد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر دفاع سابق فرانسه امروز یکشنبه ضمن اشاره به داوطلب شدن برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، از رییس جمهور فرانسه انتقاد کرد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتد پرس»، «آرنواد منوبورگ» وزیر سابق اقتصاد فرانسه در سخنرانی اعلام کرد که عملکرد «فرانسوا اولاند» رییس جمهور غیر قابل دفاع است.

این در حالی است که اولاند هنوز از حضور یا عدم حضور خود در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری صحبتی نکرده است.

منوبورگ از سال 2012 تا 2014 وزیر اقتصاد اولاند بود اما به خاطر جدل بابت سیاست‌های اقتصادی و اعلام انزجار از ریاضت‌های اقتصادی به سبک کشور ‌آلمان سمت خود را از  دست داد.

منوبروگ امروز در سخنان خود گفت: «اتحادیه اروپا در ورشکستگی اقتصادی قرار دارد و نیاز به اصلاحی برای نجات آن است.»

 در این میان محبوبیت مردمی رئیس‌جمهوری فرانسه گرچه پس از حملات مرگبار پاریس اندکی افزایش نشان داده بود، اما با کاهش سه درصدی به 3 درصد رسید. کاهش محبوبیت فرانسوا اولاند در پی نتایج ضعیف حزب حاکم سوسیالیست در انتخابات منطقه‌ای بوده است.

براساس نتایج این نظرسنجی،نرخ پایین محبوبیت اولاند توانایی وی را برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری 2017 را زیر سوال برده است.

 انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در روزهای 23 آوریل و 7 مه 2017 برابر  با 3 و 17 اردیبهشت 96 برگزار می شود. رئیس جمهوری فرانسه هر پنج سال و با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شود .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار